• Empresa
  • 'Condis Life': nova marca, mateix èxit

'Condis Life': nova marca, mateix èxit

La cadena catalana, amb 400 supermercats, renova l'estratègia comercial sostinguda pel 15% més de clients i els 810 milions d'euros facturats al 2013

Fruiteria d'una botiga Condis Life
Fruiteria d'una botiga Condis Life
Albert Segura
10 de Març de 2014

Nova aventura empresarial per l'empresa Grup Condis. I nou pas endavant per aquesta cadena d'alimentació consolidada que situa els seus orígens l'any 1960, on comença la història dels germans Condal amb la seva primera parada al mercat de Nostra Senyora de la Mercè (Virrei Amat) de Barcelona. Ara, més de 50 anys després, l'empresa d'alimentació aposta per diversificar les diferents tipologies d'establiments i adaptar-los a les necessitats dels consumidors sota noves marques: Condis Life, Condis Fresc i Condis Express.

Actualment el grup està adaptant 27 dels seus 400 supermercats per incorporar-los a la nova marca, i d'aquí a finals de 2015 té previst obrir 50 noves botigues, de les quals 12 s'adaptaran al model recentment estrenat. Amb una facturació de 810 milions d'euros l'any 2013, la firma té previst invertir aquest any uns 40 milions d'euros en les noves obertures i remodelacions, la qual cosa suposarà la creació de 400 nous llocs de treball.

Reinventar la proximitat
La nova estratègia es basa en la creació de nous tipus de conceptes de supermercats basats en l'estil característic de la cadena. El darrer supermercat que l'empresa ha obert és a Bigues i Riells, i ja s'ha adaptat a aquest nou concepte. "Hi ha una proximitat no només física, també és personal, orientada en satisfer el client amb un estil de vida més inspirador", explica el conseller delegat i director general del Grup Condis, Enric Ezquerra.

Aquesta nova estratègia estableix diferents punts de contacte amb el client, de manera que s'intenta assessorar sobre tot allò que pugui requerir en la seva compra. "Ens inspirem en les necessitats i desitjos de les persones, busquem ser competitius i diferenciats, però a la vegada funcionals", assenyala Ezquerra, que assegura que combinen ordre, preu, netedat, producte fresc i implicació del venedor.

Satisfacció doble
L'acceptació dels nous tipus d'establiments per part de la clientela ha estat molt gran, segons l'empresa, que assegura que en municipis com Bigues i Riells han registrat més afluència de la que preveien d'entrada. "La distribució del producte i de les seccions ha tingut una acceptació molt bona, i les seccions de xarcuteria, peixateria o fruiteria estan plenes", explica Ezquerra.

L'èxit es tradueix en xifres, perquè les seccions de les noves botigues han registrat un increment de clients que oscil·len entre el 10% i el 15%. Tots, diversificats en els més de 400 establiments, centrats sobretot a Catalunya i a la Comunitat de Madrid.

Reorientar el negoci
L'aposta de Condis també passa per reorientar el seu tipus de comerç. Actualment el grup disposa de tres models diferents, un primer basat en el model tradicional de supermercat, un segon batejat com a Condis Life, i un tercer basat en l'autoservei de conveniència. "En tenim un de cada en fase pilot a Barcelona i poden obrir també en festius", assenyala Ezquerra.

La companyia considera que ara és un bon moment per fer noves apostes, tot i que això no signifiqui que sogui un producte nascut del no res. Condis Life ha estat el resultat de dos anys de proves amb un model que finalment ha arrelat i fort entre els compradors, i que es centra en satisfer les necessitats dels compradors.

En aquest sentit l'aposta de l'empresa és adaptar el seu producte en un mercat amb una elevada competència, i on les cadenes de supermercats ja estan plenament integrades en el pla de compra i de vida de les persones. Ezquerra considera que la clau de l'èxit de Condis ha estat avançar-se en el temps. "Hem anat sempre una passa endavant, oferint propostes i innovant, amb fórmules competitives i diferenciadores que connecten amb la gent", afirma.

Els nous models de supermercat no són els únics exemples d'aquesta capacitat d'innovació, segons Esquerra. El conseller delegat de la companyia recorda que al 2001 van ser els primers supermercats en oferir la comanda a través d'Internet. "I quan ningú sabia què significaven les franquícies, nosaltres ja utilitzàvem aquesta fórmula", apunta.