04
de Maig
de
2017
Act.
04
de Maig
de
2017
La Cooperativa Consum ha facturat 2.344 milions d'euros el 2016 a tota Espanya, un 10,5% més que l'exercici anterior. Aquest creixement en vendes se situa 6,9 punts percentuals per sobre de la mitjana del sector de la distribució espanyola a superfície dinàmica. També ha registrat un creixement del 7,9% a superfície constant. Els resultats s'han situat en els 46,8 milions d'euros, un 20% més. D'altra banda, la Cooperativa ha incrementat un 10,87% les seves compres a proveïdors catalans, aconseguint els 478,75 milions d'euros.
Les inversions han crescut un 12,9%, fins a aconseguir els 102,7 milions d'euros, i s'han destinat, principalment, a l'obertura de 36 nous supermercats -12 de propis i 24 franquícies Charter-, a la millora de la xarxa comercial i a l'ampliació de les instal·lacions logístiques a Catalunya.
Amb aquestes incorporacions, Consum ha tancat el 2016 amb una xarxa de 680 establiments, 436 de propis i 244 Charter (532.191 m2 de sala de vendes), situats a la Comunitat Valenciana, Catalunya, Castella-la Manxa, Múrcia, Andalusia i Aragó. La cadena ha tancat el 2016 amb 174 tendes a Catalunya i la previsió per 2017 és obrir tres tendes més en aquesta comunitat: concretament a Barcelona, El Prat de Llobregat i Terrassa.
La Cooperativa manté el 6è lloc del rànquing nacional d'empreses de distribució, i té una quota d'actuació per vendes del 14,75% al seu àmbit d'actuació.
Vetllar pel benestar del treballador
Al llarg de 2016, Consum ha creat 251 llocs de treball a Catalunya, fins a aconseguir una plantilla de 2.888 persones, xifra que representa el 23,4% del total de la Cooperativa, situada en 13.504 treballadors. A tota Espanya va crear 1.071 llocs de treballs més que l'exercici anterior, dels quals el 72,7% són dones, amb una mitjana d'edat de 38 anys.
El 94,7% de la plantilla gaudeix de la condició de soci, fix o soci en període de prova. Els socis treballadors són propietaris de la Cooperativa i estan implicats en la gestió i en el repartiment de beneficis, que suposa el 70% dels resultats del 2016, xifra que se situa en 32 milions d'euros.
L'activitat de Consum ha generat el 2016 més de 23.700 llocs de treball indirectes, deguts al creixement de la xarxa Charter, els fabricants de marca pròpia i les empreses de transport, manteniment, neteja, seguretat i servei a domicili.
A finals del 2016 es va aprovar un augment salarial de l'1,6% exclusiu per al personal operatiu, que representa una inversió de més de 2 milions d'euros i suposa una mesura de solidaritat retributiva, acurtant distàncies entre els salaris més baixos i més alts.
La Cooperativa ha invertit 8 milions d'euros en conciliació, xifra que representa 596,8 euros per treballador. En aquest sentit, l'1 de gener de 2017 la Cooperativa va ampliar a 6 setmanes el permís de paternitat retribuït, dues més del que estipula la llei, fet que millora les condicions del permís per naixement, adopció o acolliment que ja tenia la plantilla, fixat en 4 setmanes des de desembre del 2009. Aquesta iniciativa se suma a les 75 mesures de conciliació que té Consum per als treballadors, incloses al seu Catàleg " de 50 Mesures per a Conciliar".
Des de la implantació del Pla de Conciliació de Consum el 2007, la Cooperativa ha augmentat la seva productivitat un 22%, permetent la millora de la qualitat de vida en el treball i l'atracció i retenció del talent i reduint també l'absentisme un 17%. A més, el 2016 Consum ha tornat a ser reconeguda amb el certificat Top Employers, per quart any consecutiu, com una de les millors empreses per a treballar a Espanya i és l'única empresa de distribució amb el certificat d'Empresa Familiarment Responsable.
Prioritzar els proveïdors locals
Consum compta amb més de 12.900 referències, de les quals el 87% són marques líders i el 13% és marca pròpia. En aquest sentit, i amb l'objectiu de cobrir una necessitat de consum, al final del 2016 ha llançat la nova gamma de productes ECO amb 80 referències, que s'ampliaran el 2017.
L'empresa manté el seu compromís amb l'economia local. Actualment, el 99,6% de les compres efectuades per la Cooperativa es fan a proveïdors nacionals, i el 65,6% a proveïdors de les comunitats autònomes on és present. La Cooperativa treballa cada any per millorar els terminis de pagament d'aquests proveïdors i el 2016 ho ha reduït un dia, fins a situar-lo en 44 dies des de la recepció de la mercaderia.
Enfortir la responsabilitat social corporativa
Com a empresa d'economia social, ha destinat 12,6 milions d'euros a projectes de col·laboració solidària el 2016, un 37% més que l'exercici anterior. Com a part d'aquestes col·laboracions solidàries, la Cooperativa compta amb el Programa Profit de Gestió Responsable d'Aliments, que l'exercici passat va donar 5.200 tones d'aliments (el 68% del producte retirat) provinents dels supermercats, plataformes i escoles de frescos, per un valor de 12 milions d'euros. En el programa col·laboren més de 200 organitzacions, entre les quals destaquen Càritas, Creu Roja, menjadors socials i Bancs d'Aliments. De tot això es van beneficiar unes 45.000 persones.
Conscients de l'impacte mediambiental de la seva activitat, Consum intenta cada any minimitzar els seus efectes sobre l'entorn. El 2016, la seva petjada de carboni s'ha disminuit un 4,8% respecte de l'any anterior, sobretot per la incorporació de gasos refrigerants menys contaminants en les noves obertures. A més, totes aquestes compten amb un model pioner d'instal·lacions frigorífiques de temperatura negativa, alimentades amb CO2. Una de cada tres instal·lacions d'aquest tipus en Espanya és a Consum.
La Cooperativa ha destinat 8,2 milions d'euros a inversions mediambientals. Des de la implantació del Pla d'Estalvi i Eficiència Energètica, la Cooperativa ha deixat d'emetre a l'atmosfera 36.551 t de CO2 i ha obtingut uns estalvis superiors als 17 milions d'euros
Les inversions han crescut un 12,9%, fins a aconseguir els 102,7 milions d'euros, i s'han destinat, principalment, a l'obertura de 36 nous supermercats -12 de propis i 24 franquícies Charter-, a la millora de la xarxa comercial i a l'ampliació de les instal·lacions logístiques a Catalunya.
Amb aquestes incorporacions, Consum ha tancat el 2016 amb una xarxa de 680 establiments, 436 de propis i 244 Charter (532.191 m2 de sala de vendes), situats a la Comunitat Valenciana, Catalunya, Castella-la Manxa, Múrcia, Andalusia i Aragó. La cadena ha tancat el 2016 amb 174 tendes a Catalunya i la previsió per 2017 és obrir tres tendes més en aquesta comunitat: concretament a Barcelona, El Prat de Llobregat i Terrassa.
La Cooperativa manté el 6è lloc del rànquing nacional d'empreses de distribució, i té una quota d'actuació per vendes del 14,75% al seu àmbit d'actuació.
Vetllar pel benestar del treballador
Al llarg de 2016, Consum ha creat 251 llocs de treball a Catalunya, fins a aconseguir una plantilla de 2.888 persones, xifra que representa el 23,4% del total de la Cooperativa, situada en 13.504 treballadors. A tota Espanya va crear 1.071 llocs de treballs més que l'exercici anterior, dels quals el 72,7% són dones, amb una mitjana d'edat de 38 anys.
El 94,7% de la plantilla gaudeix de la condició de soci, fix o soci en període de prova. Els socis treballadors són propietaris de la Cooperativa i estan implicats en la gestió i en el repartiment de beneficis, que suposa el 70% dels resultats del 2016, xifra que se situa en 32 milions d'euros.
L'activitat de Consum ha generat el 2016 més de 23.700 llocs de treball indirectes, deguts al creixement de la xarxa Charter, els fabricants de marca pròpia i les empreses de transport, manteniment, neteja, seguretat i servei a domicili.
A finals del 2016 es va aprovar un augment salarial de l'1,6% exclusiu per al personal operatiu, que representa una inversió de més de 2 milions d'euros i suposa una mesura de solidaritat retributiva, acurtant distàncies entre els salaris més baixos i més alts.
La Cooperativa ha invertit 8 milions d'euros en conciliació, xifra que representa 596,8 euros per treballador. En aquest sentit, l'1 de gener de 2017 la Cooperativa va ampliar a 6 setmanes el permís de paternitat retribuït, dues més del que estipula la llei, fet que millora les condicions del permís per naixement, adopció o acolliment que ja tenia la plantilla, fixat en 4 setmanes des de desembre del 2009. Aquesta iniciativa se suma a les 75 mesures de conciliació que té Consum per als treballadors, incloses al seu Catàleg " de 50 Mesures per a Conciliar".
Des de la implantació del Pla de Conciliació de Consum el 2007, la Cooperativa ha augmentat la seva productivitat un 22%, permetent la millora de la qualitat de vida en el treball i l'atracció i retenció del talent i reduint també l'absentisme un 17%. A més, el 2016 Consum ha tornat a ser reconeguda amb el certificat Top Employers, per quart any consecutiu, com una de les millors empreses per a treballar a Espanya i és l'única empresa de distribució amb el certificat d'Empresa Familiarment Responsable.
Prioritzar els proveïdors locals
Consum compta amb més de 12.900 referències, de les quals el 87% són marques líders i el 13% és marca pròpia. En aquest sentit, i amb l'objectiu de cobrir una necessitat de consum, al final del 2016 ha llançat la nova gamma de productes ECO amb 80 referències, que s'ampliaran el 2017.
L'empresa manté el seu compromís amb l'economia local. Actualment, el 99,6% de les compres efectuades per la Cooperativa es fan a proveïdors nacionals, i el 65,6% a proveïdors de les comunitats autònomes on és present. La Cooperativa treballa cada any per millorar els terminis de pagament d'aquests proveïdors i el 2016 ho ha reduït un dia, fins a situar-lo en 44 dies des de la recepció de la mercaderia.
Enfortir la responsabilitat social corporativa
Com a empresa d'economia social, ha destinat 12,6 milions d'euros a projectes de col·laboració solidària el 2016, un 37% més que l'exercici anterior. Com a part d'aquestes col·laboracions solidàries, la Cooperativa compta amb el Programa Profit de Gestió Responsable d'Aliments, que l'exercici passat va donar 5.200 tones d'aliments (el 68% del producte retirat) provinents dels supermercats, plataformes i escoles de frescos, per un valor de 12 milions d'euros. En el programa col·laboren més de 200 organitzacions, entre les quals destaquen Càritas, Creu Roja, menjadors socials i Bancs d'Aliments. De tot això es van beneficiar unes 45.000 persones.
Conscients de l'impacte mediambiental de la seva activitat, Consum intenta cada any minimitzar els seus efectes sobre l'entorn. El 2016, la seva petjada de carboni s'ha disminuit un 4,8% respecte de l'any anterior, sobretot per la incorporació de gasos refrigerants menys contaminants en les noves obertures. A més, totes aquestes compten amb un model pioner d'instal·lacions frigorífiques de temperatura negativa, alimentades amb CO2. Una de cada tres instal·lacions d'aquest tipus en Espanya és a Consum.
La Cooperativa ha destinat 8,2 milions d'euros a inversions mediambientals. Des de la implantació del Pla d'Estalvi i Eficiència Energètica, la Cooperativa ha deixat d'emetre a l'atmosfera 36.551 t de CO2 i ha obtingut uns estalvis superiors als 17 milions d'euros