La Subdirecció General d'Inspecció i Procediment Sancionador del Ministeri de Consum investiga set aerolínies de baix cost que operen a l'Estat per la seva política d'equipatges de mà i assignació de seients. Concretament, el govern espanyol detalla que la investigació està relacionada amb el cobrament d'un suplement extra per serveis que són "necessaris i imprescindibles".
Aquests serveis podrien ser, per exemple, portar una maleta a la cabina sense facturar o seleccionar un seient, fins i tot en menors d'edat i persones dependents. El Ministeri estudiarà ara si aquest tipus de pràctiques comercials són "abusives o deslleials" i si contravenen la normativa de consum.
El govern espanyol detalla que la investigació està relacionada amb el cobrament d'un suplement extra per serveis que són "necessaris i imprescindibles"
El Ministeri no detalla quines són les companyies afectades, però assenyala que concentren una quota de mercat superior al 30% tant dins com fora d'Europa. Les sancions poden anar dels 10.000 als 100.000 euros, tot i que podrien multiplicar per quatre o sis vegades el benefici obtingut de forma presumptament il·lícita o fins al 4% de la seva facturació si es confirmen com a pràctiques generalitzades a la UE.
Segons un estudi publicat per l’Escola d’Administració d’Empreses Business School, a Catalunya, el 85% de la població utilitza habitualment línies de baix cost per dur a terme els seus viatges. Vueling (62,3%) i Ryanair (26,9%) són les aerolínies que lideren la classificació. Un 49,10% del públic català viatja un cop l’any i un 38% assegura que ho fa quatre cops i la majoria d’aquests desplaçaments són per vacances.