La multinacional alemanya Continental ha deixat en l'aire el futur de la planta que té a Rubí, que dóna feina a 760 persones, en comunicar que es replanteja els seus plans industrials per a aquesta fàbrica.
Un directiu de la multinacional s'ha desplaçat aquest dimecres a Catalunya per comunicar al comitè d'empresa i a la plantilla que la fàbrica està en procés de "reindustrialització", ha explicat el secretari general de CCOO d'indústria de Vallès Occidental, Josep Rueda. A partir de les explicacions d'aquest directiu, els sindicats d'aquesta planta dedueixen que Continental es dóna sis mesos per vendre-la a un tercer, en no considerar-la estratègica. Fonts d'aquest mitjà asseguren que hi ha neguit entre els treballadors pel vertader futur de la planta catalana.
La planta de Rubí havia estat fins a 2008 propietat de Siemens VDO Automotive
En un comunicat CCOO d'Indústria rebutja la decisió de la multinacional Continental Automotive de reindustrialitzar la planta que té a Rubí per vendre-se-la. "CCOO exigim a la direcció de Continental Automotive que faci les inversions necessàries a la planta de Rubí per modernitzar les instal·lacions i adaptar-la a la nova realitat del sector per produir components per a vehicles elèctrics. CCOO recordem que és una planta solvent i competitiva, amb una plantilla amb experiència contrastada i capacitat d'afrontar els nous reptes del sector", han apuntat.
Amb tot, no és la primera vegada que la fàbrica de Rubí es veu enmig d'una compra similar. Abans de ser propietat de Continental Automotive, l'empresa Siemens VDO Automotive era la seva màxima responsable. L'alemanya Continental Automotive Spain la va adquirir en 2008, igual que amb anterioritat Siemens VDO Automotive l'havia adquirit a Manesmann VDO.
Pla internacional
Aquesta operació s'emmarca en un procés de reestructuració a escala mundial de la companyia, el programa Continental Transformation 2019-2029, davant la transformació que s'està donant al sector de l'automòbil. Segons la companyia, aquest programa pretén reforçar la competitivitat de l’empresa a llarg termini i assegurar-ne la viabilitat en el futur.
El passat mes de setembre la direcció de la multinacional ja va decidir aplicar algunes mesures a algunes de les seves plantes, com per exemple tancar la planta de Roding (Alemanya), afectant un total de 520 treballadors; així com la de Newport News, Virginia (Estats Units) en aquest cas amb data de tancament el 2024. Allà actualment hi treballen unes 720 persones en la fabricació de components hidràulics per a motors de gasolina. A Limbach-Oberfrohna (Alemanya) també han acordat l'eliminació del negoci dels components hidràulics per als motors dièsel l'any 2028 i, anuncien que hi haurà prop de 850 llocs de treball afectats. A Pisa (Itàlia) s'efectuarà el cessament de la producció de components hidràulics per als motors de gasolina (injectors) del 2023 al 2028 i a mesura que es produeix, es veuran afectats prop de 750 llocs de treball.
Per últim, Babenhausen (Alemanya) és el centre més afectat: han anunciat l'eiminació de la producció de tecnologies de visualització i control de la unitat de negoci Instrumentation & Driver HMI a finals del 2025. A més, a finalitats del 2021 es traslladaran algunes activitats de R+D a altres ubicacions. Aquí hi haurà més de 2.200 llocs de treball afectats.