• Empresa
  • Copernic, la Intranet de marca blanca

Copernic, la Intranet de marca blanca

Una startup d'esdeveniments virtuals que vol crear comunitat i interacció

Sergio Pulido i Xavier Creus són els fundadors de Copernic | Cedida
Sergio Pulido i Xavier Creus són els fundadors de Copernic | Cedida
Barcelona
17 de Juny de 2021

L'astrònom Copernic fou que el que descobrir que el centre del sistema no era la Terra sinó el Sol i, per tant nosaltres giràvem entorn d'ell i no a la inversa. En aquest sentit les relacions humanes són el mateix, moltes vegades ens creiem que som el centre i realment no tenim la necessitat d'interactuar. Doncs bé, el mateix passa amb les relacions entre empreses dins i fora de les companyies. Copernic -una startup nomenada després de l'astrònom- neix amb la necessitat de connectar les empreses amb el seu entorn i crear comunitat utilitzant la tecnologia i la digitalització.

 

“Som una plataforma d’esdeveniments virtuals”, simplifica Xavier Creus, CEO i cofundador de la companyia que col·labora amb Barcelona Activa. Ell i el seu soci Sergio Pulido, van veure la necessitat que tenien les empreses de comunicar-se entre si abans inclòs que esclatés la pandèmia i no hi hagués més remei que convertir-ho tot en digital. “La nostra idea sorgeix de voler crear comunitat entre associats”, descriu Creus.

Això doncs, l’empresa es funda oficialment l’abril del 2020 per tal de donar servei a tots aquells col·lectius d’empreses que treballen fent videoconferències i interaccions de manera virtual: “Creem entorns digitals per aquelles empreses que necessiten més d’una connexió al mes, però som molt més que un gestor de Webinars”, explica el cofundador. En aquest context, ell mateix reconeix que la seva companyia permet crear continguts, interaccions entre persones i molt més networking del que es podria aconseguir utilitzant només una videoconferència. “Som pràcticament creadors d’Intranets per empreses, això sí, de marca blanca”, somriu Creus. I és que els dissenys de la companyia són tan personalitzables que al final els usuaris poden canviar-ho absolutament tot, com un full de ruta, però totalment personalitzable.

 

Creus: “Som pràcticament creadors d’Intranets per empreses, això sí, de marca blanca”

Amb aquesta idea l’empresa ja compta amb 18 treballadors, gràcies a l’última ronda de finançament que van obrir expressament per ampliar la plantilla. Des del seu naixement, Copernic ja té uns 50 clients subscrits -dels quals hi ha dues empreses internacionals-, que només paguen per l’ús que fan de la plataforma: “Tenim altres clients que fan el que anomenem partnerships i a canvi d’una subscripció gratuïta busquen altres clients per a nosaltres”, afirma Creus.

Una aposta pel futur

El fundador de Copernic declara que “hi ha molta competència”, ja que existeixen moltes plataformes que ajuden a la interacció digital i virtual dels treballadors o de les empreses, tot i això i tal com descriu Creus “ells han apostat per abaratir costos i simplificar processos”. D’aquesta manera, poden arribar a competir amb aplicacions que porten més temps dins d’aquest mercat.

 Creus: “Volem arribar a aconseguir el mateix nombre d’usuaris estrangers que nacionals”

“Volem fer un salt cap a les empreses”, afirma Creus. Tot i que la plataforma se centra en comunicació d’empreses, el 90% dels seus clients encara són clústers i “col·lectius de col·lectius”, segons el mateix cofundador. Per tant, un dels propòsits de Copernic per a aquest 2021 és afegir més empreses a la seva llista de clients. Una altra de les grans apostes de l’empresa per aquest any és la internacionalització, ja que tot i tenir clients estrangers, creuen que el mercat s’ha d’ampliar molt més: “Volem arribar a aconseguir el mateix nombre d’usuaris estrangers que nacionals”, declara el CEO de Copernic.

Els dos fundadors barcelonins han aconseguit crear una plataforma d’interacció que emmiralla totalment la transformació de la societat que estem vivint. La covid-19 ha canviat per sempre la nostra manera de relacionar-nos dins les empreses i Copernic ha traçat un pla perquè la transició sigui fàcil i lleugera; tal com recorda el seu fundador: “Nosaltres ajudem a la coneixença de l’existència mútua i col·laborativa de les empreses”.