El Grup El Corte Inglés va registrar un resultat brut d'explotació (ebitda) positiu de 234 milions d'euros durant el primer semestre del seu exercici fiscal (de l'1 de març al 31 agost), enfront de l'ebitda negatiu de 131 milions d'euros d'un any abans, marcat per la crisi sanitària de la covid-19. Així mateix, els ingressos van augmentar un 25,1% respecte al semestre equivalent del 2020, situant-se en 5.503 milions d'euros, malgrat l'absència de turisme i de les restriccions que encara van persistir durant gran part del període, especialment en el primer trimestre.
Les vendes en retail van assolir els 5.418 milions d'euros el primer semestre de l'exercici fiscal, situant-se a nivells de 2019 excepte l'impacte del turisme, segons ha informat aquest dijous el grup presidit per Marta Álvarez. La companyia ha ressaltat que l'evolució positiva del grup està impulsada principalment per la millora del negoci minorista, amb un increment de 917 milions d'euros, on destaca la "notable" recuperació de l'àrea de moda.
L'optimització de la gestió en la companyia ha permès una millora del marge brut de 2,7 punts percentuals, fins al 30,2%. Les accions dutes a terme per l'adreça han permès també mantenir el mateix nivell de costos que en el mateix període de l'any anterior, la qual cosa suposa una reducció de costos sobre vendes de 5,6 punts percentuals.
Respecte al deute net, segons precisa el grup, s'ha incrementat lleugerament, fins a situar-se en 3.940 milions d'euros a causa de l'efecte dels pagaments extraordinaris (pla de desvinculacions voluntàries d'empleats, imposat de grans superfícies, diverses activitats inversores). Sense explicar aquests extraordinaris, el deute net s'haurà reduït 213 milions d'euros.
Durant el primer semestre de l'exercici s'ha avançat en la transformació d'El Corte Inglés cap a un ecosistema únic en el qual es poden trobar tot tipus de productes i serveis, tenint el retail com a eix central i punt de partida. L'aliança estratègica amb el Grupo Mitua, que suposarà un ingrés total per El Corte Inglés de 1.105 milions d'euros, permetrà una "forta" reducció del deute, el desenvolupament del negoci assegurador i de gestió d'actius a major escala i amb major rendibilitat, i un nou impuls a la marca Assegurances El Corte Inglés.
S'han dut a terme dues operacions rellevants, una en l'àmbit de l'alimentació amb l'adquisició dels supermercats Sanchez Romero, i una altra en l'àmbit del turisme amb la fusió de Viatges El Corte Inglés i Logitravel. Ambdues permetran avançar en el pla estratègic de la companyia. A això cal afegir els nous negocis que s'han creat dins del marc de la diversificació: Sicor Alarmes i Sweno Energía. Per a aquesta última, el grup ha obtingut la llicència de distribució d'energia, encara que el llançament del negoci romandrà a l'espera que s'estabilitzi la situació del mercat.