L'empresa Cottet inaugurarà abans de l'estiu la flagship de la cadena a la Rambla Catalunya, en un local pròxim a Plaça Catalunya, segons s'ha informat aquest dijous en un comunicat. La decisió de trasllat ha estat motivada principalment per "l'evolució comercial de la ciutat" i per oferir "un millor servei als clients, amb una botiga totalment accessible i còmode". De cara a 2019, Cottet té previst obrir 4 punts de venda com a mínim.
El canvi d'ubicació coincideix també amb la voluntat d'impulsar un nou concepte de botiga: més experiències, moderna, tecnològica i amb maquinària d’última generació per als gabinets d’òptica, per al taller i el laboratori. La flagship comptarà en total amb més de mil metres quadrats de superfície comercial, i vol oferir els serveis més avançats d’òptica i audiologia. L’aspiració de la companyia és convertir-se en "el centre de referència del país".
Al maig de 2018 la firma ja va obrir una flagship d’audiologia a Plaça Urquinaona, amb una superfície de 300 metres quadrats. Des de la fundació de Cottet l'any 1902, l’empresa ha sabut adaptar-se als canvis del sector comerç i als hàbits de consum, i aquesta decisió és un exemple més de l’aposta de futur de l’empresa familiar. Segons Javier Cottet que lidera la quarta generació familiar d'òptics, "l’essència de Cottet ha estat sempre el seu esperit d’innovació i l’adaptació a cada context històric, amb la missió de tenir cura de la salut visual i auditiva de les persones".
Cottet: "L’essència de Cottet ha estat sempre el seu esperit d’innovació i l’adaptació a cada context històric, amb la missió de tenir cura de la salut visual i auditiva de les persones"
L'any 1888, el besavi de l'actual generació de Cottet va arribar de França a Barcelona, i va decidir passar de fabricant a retailer el 1902, obrint la primera botiga Cottet a Portal de l'Àngel, que es convertiria en l'òptica més gran d'Europa. Més endavant, la segona generació va obrir a Madrid, Tarragona i Sant Andreu, i va recuperar l'esperit industrial, amb la fundació d'INDO (1937). La tercera generació va ser la responsable de fer créixer la cadena, expansionant-se a poblacions del voltant de Barcelona, i a d'altres emplaçaments de Catalunya (Sabadell, Terrassa, Girona, Figueres, Mataró, Granollers) i Espanya (Palma de Mallorca, Madrid, Vinaròs) així com Andorra la Vella, a partir de botigues pròpies i franquícies.
L'actual quarta generació de l'empresa familiar, ha apostat sobretot per la innovació i ha desenvolupat noves línies de negoci com sol i audiologia. També ha estat la responsable de "la professionalització de l'equip directiu i del procés de transformació digital" de la companyia, des de la implementació de sistemes informàtics interns (ERP, intranet, CRM, big data...) com a la creació de l'ecommerce i aplicacions per a clients.
De Antonio: "Els reptes en els cinc anys vinents se centraran en el desenvolupament de la marca pròpia en totes les categories de producte (òptica i audiologia) i en l'expansió del negoci en el territori estatal”
"Els reptes de la companyia en els cinc anys vinents es centraran en el desenvolupament de la marca pròpia en totes les categories de producte (òptica i audiologia) i en l'expansió del negoci en el territori estatal”, ha conclòs David de Antonio, director general de l'empresa.