• Empresa
  • CriteriaCaixa entra a l'accionariat d'Europastry amb un 20%

CriteriaCaixa entra a l'accionariat d'Europastry amb un 20%

L’aliança entre el hòlding i la companyia de pa congelat busca “impulsar el creixement” i “accelerar la seva expansió global”

La seu de la Fundació La Caixa, a l'Avinguda Diagonal | ACN
La seu de la Fundació La Caixa, a l'Avinguda Diagonal | ACN
Redacció VIA Empresa
Barcelona
31 de Març de 2025

El hòlding inversor de la Fundació "La Caixa", CriteriaCaixa, ha arribat a un principi d’acord amb Europastry per entrar al capital de la companyia amb al voltant d’un 20%, segons ha informat aquest dilluns en un comunicat. Es tracta d’una operació d’ampliació de capital que es formalitzarà durant les setmanes vinents i que té com a objectiu “impulsar el creixement” de l’empresa de productes de fleca congelats, a més “d'accelerar la seva expansió global i reforçar la seva aposta per la innovació i l’excel·lència productiva”.

 

CriteriaCaixa ha subratllat que aquesta entrada a la firma catalana “reforça” el propòsit de la societat “d’invertir” en “empreses líders en sectors altament atractius, amb capacitat de creixement i generació de valor”, una línia d'actuació prevista al seu Pla Estatègic 2030.

Europastry, que opera actualment a més de 80 països a través de 27 plantes de fabricació, va obtenir una facturació de 1.506 milions d'euros el 2024 i un resultat brut d'explotació (ebitda) de 237 milions d'euros. A més, va fer una inversió rècord de 124,4 milions d'euros en R+D i tecnologia. "Aquesta operació encaixa en l'estratègia de CriteriaCaixa de buscar opcions d'inversió amb un enfocament de llarg termini que contribueixi a desenvolupar el teixit industrial", assenyala el hòlding.

 

Objectiu: 40.000 milions d'euros

Criteria ha ressaltat que aquesta inversió s'emmarca en l'impuls de la cartera de capital privat de l'entitat. El hòlding preveu assolir un valor de 4.000 milions d'euros el 2030. En total, CriteriaCaixa gestiona avui una cartera de 30.400 milions d'euros i busca assolir els 40.000 milions d'euros el 2030, tal com va detallar durant l'informe de resultats presentats a finals de la passada saetmana.