CriteriaCaixa, hòlding que gestiona el patrimoni empresarial de la Fundació ”la Caixa”, ha adquirit accions de Classe B representatives del 3,05% del capital social de Puig Brands SA, aproximadament, dins del procés d'Oferta Pública de Venda (OPV) en què està immersa la companyia. CriteriaCaixa ha compromès una inversió de 425 milions d'euros.
L’operació s’emmarca en la política d’inversió de CriteriaCaixa, que selecciona empreses líders en sectors altament atractius, amb capacitat de creixement i generació de valor. La inversió permetrà a Criteria guanyar exposició a la indústria de moda i bellesa, que ha demostrat ser resilient en situacions de crisi, amb creixements anuals de prop del 5% des de fa dècades.
Així mateix, la proposta de pay-out anunciada per Puig, amb un dividend estable i creixent del 40% del resultat, encaixa en l'estratègia de CriteriaCaixa de buscar opcions d'inversió amb enfocament de llarg termini que maximitzin la rendibilitat per dividend, i que permetin generar els recursos necessaris perquè el seu accionista únic, la Fundació ”la Caixa”, pugui dur a terme la seva acció social.
Paco Rabanne, Carolina Herrera o Jean Paul Gaultier són algunes de les marques més conegudes de Puig
Puig és una companyia emblemàtica al sector de moda i bellesa, amb un elevat nivell d'internacionalització; un portafoli diversificat de marques, canals i categories de producte; i un equip gestor amb track record demostrat. Amb 100 anys d'història, i seus a Barcelona i París, Puig és una companyia global al sector de la bellesa amb una cartera acuradament seleccionat de marques premium de moda i bellesa mundialment conegudes, com Paco Rabanne, Carolina Herrera o Jean Paul Gaultier. El 2023 va registrar una xifra rècord de vendes netes de 4.304 milions d'euros, cosa que representa un increment del 19% respecte al 2022.