Cupra, la marca prèmium de l'automobilística Seat, ha venut més de 150.000 cotxes en els primers vuit mesos de l'any 2023, segons han anunciat els responsables de la companyia al Saló IAA Mobility de Múnic en el marc de la presentació de l'últim prototip de la marca, el DarkRebel. La xifra representa un augment del 60% en relació amb el mateix termini de l'exercici anterior. El director executiu de Cupra, WayneGriffiths, ha aprofitat la presentació del nou prototip per confirmar que la marca es prepara per aterrar al mercat nord-americà, com a part de l'estratègia de globalització de l'empresa del grup Volkswagen. Una estratègia que l'any passat ja va dur Cupra a Austràlia.
Seat va obtenir un benefici operatiu rècord de 371 milions d'euros el primer semestre del 2023, un fet que li va permetre tornar als números verds després de perdre 97 milions els primers sis mesos del 2022 per l'impacte de la crisi dels semiconductors. La marca va arribar al juny amb un increment dels guanys de 468 milions d'euros.
La xifra representa un augment del 60% en relació amb el mateix termini de l'exercici anterior
Els guanys estan impulsats, precisament, per les vendes de la marca Cupra, que ha registrat el millor primer semestre de la història amb 107.300 cotxes entregats, i també per una millora de l'eficiència i uns volums més grans de producció dels vehicles Seat gràcies a la millora dels subministraments. Les vendes van superar els 7.411 milions d'euros, amb un increment del 37,8%.
Les dades han estat anunciades després que Thomas Schäfer, CEO de Volkswagen, anunciés que "el futur de Seat és Cupra". Així, la històrica marca desapareixerà tal com la coneixem actualment, tot i que no hi ha posat data de caducitat. El pla del fabricant alemany és reconvertir Seat en una marca centrada en la mobilitat urbana que vendrà patinets, scooters i altres serveis de mobilitat que estan en evolució o en un laboratori de proves actualment.