Deleito, el projecte empresarial i gastronòmic d'Alberto Gras, de MasterChef 8, preveu acabar l'any amb quatre restaurants, trenta treballadors i una facturació superior al milió d'euros. Després d'obrir un primer local l'octubre del 2022 al carrer Sagués de Barcelona, el proper mes de març la marca d'hamburgueses d'autor estrena una localització a L'Hospitalet de Llobregat centrada en delivery.
Al seu local de Barcelona, de 200 metres quadrats, Deleito ofereix, d'una banda, zona de restaurant amb una experiència totalment digitalitzada per evitar les cues, en la qual tot el procés de comanda i pagament es gestiona a través del telèfon mòbil. Al mateix local hi ha un espai interior on els riders poden aparcar els seus vehicles, descansar i esperar les comandes.
En aquest sentit, el nou local de l'Hospitalet de Llobregat estarà totalment enfocat al delivery, que és l'eix de creixement de la marca. "Preveiem que el delivery representi un 70% de la nostra facturació i sabem que, per això, els riders són fonamentals. Hem après dels errors del sector i oferirem a aquest col·lectiu les millors condicions de feina possibles perquè a Deleito se sentin com a casa", afirma Alberto Gras.
L’expansió del projecte de restauració d’Alberto Gras aposta pel delivery
El producte que ofereix Deleito destaca per un pa de brioix dolç farcit. La carta també inclou un ànec Pequín amb noodles, una galta cuita durant sis hores, la clàssica cheeseburger, una contracuixa de pollastre cruixent, una Heura Supreme 100% vegana o la burgerfoie, amb salsa de foie i patates palla. Els ingredients i les salses estan fetes a l'obrador propi.
El "nou fast-food" de Deleito sorgeix com un projecte gastronòmic d'Alberto Gras i Rai Recoder. Alberto va sortir de la vuitena edició de MasterChef, i Rai tenia una agència de comunicació i dirigia el Barcelona Startup Congress. La seva relació laboral va evolucionar en amistat i a emprendre conjuntament per "entrar al terreny del nou fast-food i diferenciar-se del saturat mercat de la burger americana", afirmen. Posteriorment, s'hi va afegir Gerard Moreno com a soci i director d'operacions, aportant la seva experiència en el sector de la restauració i l'oci i digitalitzant el negoci.
Dos locals més per a final d'any
Deleito neix el 2021 per iniciar la seva trajectòria amb una pop-up a La Santa Market, el market d'estiu més concorregut d'Espanya. Per a aquest 2023, l’objectiu és "créixer el més ràpid possible”, amb dos locals més per a final d'any, però sempre buscant la rendibilitat en cada restaurant, guanyant en escalabilitat gràcies al poder de la marca i les eines digitals", indica Rai Recoder.