El Jutjat Social 31 de Barcelona ha condemnat a Deliveroo a readmetre nourepartidors i a pagar-los els salaris pendents, en declarar la nul·litat dels seus acomiadaments i la vulneració de drets fonamentals en l'extinció dels seus contractes, els de llibertat sindical i dret a vaga, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC).
El Jutjat Social 31 de Barcelona obliga a pagar als 'riders' els salaris pendents
En la sentència, consultada per Europa Press, s'estima la demanda interposada per exrepartidores de Deliveroo que van al·legar tenir una relació laboral amb la multinacional i als quals van acomiadar per la seva activitat sindical, després de les protestes i vagues de juny i juliol de 2017, en les quals es criticava les condicions laborals de l'empresa.
Aquesta és la resolució del judici celebrat la setmana passada i que s'emmarca en els 16 que s'estan realitzant a Barcelona des de maig de 2018 després de la denúncia d'uns exrepartidores de Deliveroo, representats pel Col·lectiu Ronda.
La demanda va ser presentada per deu exrepartidores de Deliveroo, però la readmissió solament s'ha aplicat sobre nou perquè un d'ells va declarar el cessament voluntari.
El jutge també ha condemnat a Roofoods Spain, empresa que té Deliveroo com a marca comercial, a abonar a nou dels demandants 6.251 euros a cadascun en concepte d'indemnització per vulneració de drets fonamentals, i amb 3.662,66 euros en concepte de liquidació de vacances, amb un increment en l'interès moratori del 10% anual.
Fets provats
Els fets provats de la sentència determinen que Deliveroo donava instruccions als seus repartidors sobre com procedir quan repartien en una sessió formativa quan accedien a l'empresa, en línia amb l'exposat pels testimonis en el judici, i que tots els demandants van participar en les protestes convocades per alertar de les seves condicions laborals.
Assenyalen que rebutjar comandes i no acceptar treballar en determinades franges horàries, com les quals tenien més demanda i els caps de setmana, influïa en major mesura en el repartiment d'hores que cap a Deliveroo entre els repartidors.
També proven que l'aplicació de Deliveroo no permetia rebutjar comandes al principi i que tenia comunicar-se amb el departament de suport de l'empresa per rebutjar-ho, en línia amb l'explicat per un testimoni de la multinacional en el judici.