• Empresa
  • El descens de les vendes fa baixar un 30% els beneficis de Grifols

El descens de les vendes fa baixar un 30% els beneficis de Grifols

L'empresa guanya 129,9 milions d'euros durant el primer trimestre després de reduir els ingressos un 8,4%

Diversos alts càrrecs de Grifols en una imatge d'arxiu | ACN
Diversos alts càrrecs de Grifols en una imatge d'arxiu | ACN
ACN
Barcelona
04 de Maig de 2021

Grifols ha guanyat 129,9 milions d'euros durant el primer trimestre, xifra que representa un descens del 30,3% respecte el mateix trimestre de l'any passat, segons ha informat la companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Els ingressos s'han situat en els 1.185 milions d'euros, és a dir, un 8,4% menys que el primer trimestre del 2020. L'empresa ha explicat que els ingressos de la divisió Bioscience recullen els efectes d'una menor quantitat de plasma obtingut durant el segon i tercer trimestre del 2020, tot i que l'augment del preu d'algunes proteïnes plasmàtiques i l'aportació de nous productes han ajudat a esmorteir el descens de les vendes, que s'han situat en els 901,3 milions, un 13,3% menys.

 

El marge brut es manté en el 45% dels ingressos (45,1% en el quart trimestre del 2020 i 45,7% en el primer trimestre del 2020). L'ebitda s'ha situat en els 296,8 milions d'euros, un 15,5% menys. El marge d'ebitda ha estat del 25,1% dels ingressos (26% en el quart trimestre del 2020 i 27,2% en el primer trimestre del 2020).

Grifols ha mantingut els nivells operatius en el primer trimestre del 2021, limitant l'impacte de la covid-19 per la contribució de nous productes, l'increment de les donacions de plasma, la gestió dels inventaris i l'ampliació de la capacitat per a l'obtenció del plasma. En aquest sentit, la companyia ha adquirit més centres, fet que ha permès incrementar la seva capacitat en aproximadament 1,4 milions de litres addicionals de forma immediata.

 

En els primers tres mesos de l'any, Grifols ha augmentat els volums de donacions a Alemanya per sobre els del 2019 i el 2020, i als Estats Units es van recuperant progressivament. La xarxa de l'empresa està formada per 351 centres de plasma, dels quals 296 són als Estats Units i 55, a Europa (Alemanya, Àustria i Hongria).

D'altra banda, la divisió Diagnostic ha crescut fins als 203,3 milions d'euros, un 21,1% més, per la contribució de les vendes del test molecular per a la detecció del virus SARS-CoV-2; mentre que en la divisió Hospital milloren fins als 31,2 milions d'euros, un 1,7% més. Pel que fa la divisió Bio Supplies, ha registrat unes vendes de fins a 56,3 milions d'euros, un 12,2% menys per la caiguda de vendes de plasma a tercers.