• Empresa
  • Desigual posa fi a 20 anys de creixement de les vendes

Desigual posa fi a 20 anys de creixement de les vendes

La firma de moda factura 933 milions d'euros el 2015, un 3% menys respecte de l'any passat

Una botiga de Desigual
Una botiga de Desigual
Europa Press
16 de Març de 2016
Act. 16 de Març de 2016
Desigual ha tancat l'exercici 2015 amb una facturació de 933 milions d'euros, fet que suposa un descens del 3% respecte a l'any anterior, ha informat la companyia de moda aquest dimecres en un comunicat.

L'empresa ha indicat que aquests resultats obeeixen a la moderació de les vendes i a la limitada contribució de vendes addicionals per les tendes obertes a l'últim semestre de l'any passat.

El resultat brut d'explotació (Ebitda) s'ha situat en 200 milions d'euros, cosa que representa una caiguda del 24% respecte a l'exercici anterior, fonamentalment com a conseqüència de la baixada de la facturació i de l'esforç inversor per a l'obertura de tendes, especialment a l'últim trimestre del 2014, ha detallat la companyia.

El net cash de Desigual ha ascendit a 298 milions d'euros el desembre del 2015, 75 milions més que a la mateixa data de l'any anterior.

Per països, Espanya i França han registrat un descens de les vendes, mentre que el negoci fora dels mercats europeus -especialment a Llatinoamèrica- ha tingut un comportament positiu, el que, segons la companyia, evidència el potencial de la marca en aquestes geografies, que actualment representen un 10% de la facturació.

Pla d'eficiència i transformació
La companyia està immersa en un pla d'eficiència i un pla de transformació amb els quals pretén posar les bases per a una nova fase de creixement; el 2015, Desigual ha sumat 21 noves botigues, una xifra significativament inferior a les 100 botigues inaugurades el 2014.

Des de mitjans de l'any passat, Desigual està optimitzant la xarxa de vendes a la recerca de rendibilitat, amb el que està portant a terme tancaments de botigues -l'any passat va tancar 27-, un procés que es mantindrà durant aquest any.

Revisió del model
Els anys vinents, la companyia de moda se centrarà en les seves quatre categories principals de producte -dona, home, accessoris i nens- mentre que deixarà en segon pla les altres quatre -perfums, sabates, roba d'esport i roba per a la casa-, i focalitzarà els seus esforços en els quatre països que copen el 70% de les seves vendes: Espanya, Itàlia, França i Alemanya.

Aquestes accions pretenen ser la base per al pla de transformació de l'empresa, que es basarà a situar el client al centre, mentre que fins ara, era el producte el principal element de Desigual.

Alhora, ha finalitzat els seus canvis organitzatius amb Thomas Meyer com a responsable de producte, a més de mantenir-se com a conseller delegat; Pierre Cuilleret com a responsable de client i canals, i Alberto Ojinaga com a director corporatiu.