16
de Març
de
2016
Act.
16
de Març
de
2016
Desigual ha tancat l'exercici 2015 amb una facturació de 933 milions d'euros, fet que suposa un descens del 3% respecte a l'any anterior, ha informat la companyia de moda aquest dimecres en un comunicat.
L'empresa ha indicat que aquests resultats obeeixen a la moderació de les vendes i a la limitada contribució de vendes addicionals per les tendes obertes a l'últim semestre de l'any passat.
El resultat brut d'explotació (Ebitda) s'ha situat en 200 milions d'euros, cosa que representa una caiguda del 24% respecte a l'exercici anterior, fonamentalment com a conseqüència de la baixada de la facturació i de l'esforç inversor per a l'obertura de tendes, especialment a l'últim trimestre del 2014, ha detallat la companyia.
El net cash de Desigual ha ascendit a 298 milions d'euros el desembre del 2015, 75 milions més que a la mateixa data de l'any anterior.
Per països, Espanya i França han registrat un descens de les vendes, mentre que el negoci fora dels mercats europeus -especialment a Llatinoamèrica- ha tingut un comportament positiu, el que, segons la companyia, evidència el potencial de la marca en aquestes geografies, que actualment representen un 10% de la facturació.
Pla d'eficiència i transformació
La companyia està immersa en un pla d'eficiència i un pla de transformació amb els quals pretén posar les bases per a una nova fase de creixement; el 2015, Desigual ha sumat 21 noves botigues, una xifra significativament inferior a les 100 botigues inaugurades el 2014.
Des de mitjans de l'any passat, Desigual està optimitzant la xarxa de vendes a la recerca de rendibilitat, amb el que està portant a terme tancaments de botigues -l'any passat va tancar 27-, un procés que es mantindrà durant aquest any.
Revisió del model
Els anys vinents, la companyia de moda se centrarà en les seves quatre categories principals de producte -dona, home, accessoris i nens- mentre que deixarà en segon pla les altres quatre -perfums, sabates, roba d'esport i roba per a la casa-, i focalitzarà els seus esforços en els quatre països que copen el 70% de les seves vendes: Espanya, Itàlia, França i Alemanya.
Aquestes accions pretenen ser la base per al pla de transformació de l'empresa, que es basarà a situar el client al centre, mentre que fins ara, era el producte el principal element de Desigual.
Alhora, ha finalitzat els seus canvis organitzatius amb Thomas Meyer com a responsable de producte, a més de mantenir-se com a conseller delegat; Pierre Cuilleret com a responsable de client i canals, i Alberto Ojinaga com a director corporatiu.
L'empresa ha indicat que aquests resultats obeeixen a la moderació de les vendes i a la limitada contribució de vendes addicionals per les tendes obertes a l'últim semestre de l'any passat.
El resultat brut d'explotació (Ebitda) s'ha situat en 200 milions d'euros, cosa que representa una caiguda del 24% respecte a l'exercici anterior, fonamentalment com a conseqüència de la baixada de la facturació i de l'esforç inversor per a l'obertura de tendes, especialment a l'últim trimestre del 2014, ha detallat la companyia.
El net cash de Desigual ha ascendit a 298 milions d'euros el desembre del 2015, 75 milions més que a la mateixa data de l'any anterior.
Per països, Espanya i França han registrat un descens de les vendes, mentre que el negoci fora dels mercats europeus -especialment a Llatinoamèrica- ha tingut un comportament positiu, el que, segons la companyia, evidència el potencial de la marca en aquestes geografies, que actualment representen un 10% de la facturació.
Pla d'eficiència i transformació
La companyia està immersa en un pla d'eficiència i un pla de transformació amb els quals pretén posar les bases per a una nova fase de creixement; el 2015, Desigual ha sumat 21 noves botigues, una xifra significativament inferior a les 100 botigues inaugurades el 2014.
Des de mitjans de l'any passat, Desigual està optimitzant la xarxa de vendes a la recerca de rendibilitat, amb el que està portant a terme tancaments de botigues -l'any passat va tancar 27-, un procés que es mantindrà durant aquest any.
Revisió del model
Els anys vinents, la companyia de moda se centrarà en les seves quatre categories principals de producte -dona, home, accessoris i nens- mentre que deixarà en segon pla les altres quatre -perfums, sabates, roba d'esport i roba per a la casa-, i focalitzarà els seus esforços en els quatre països que copen el 70% de les seves vendes: Espanya, Itàlia, França i Alemanya.
Aquestes accions pretenen ser la base per al pla de transformació de l'empresa, que es basarà a situar el client al centre, mentre que fins ara, era el producte el principal element de Desigual.
Alhora, ha finalitzat els seus canvis organitzatius amb Thomas Meyer com a responsable de producte, a més de mantenir-se com a conseller delegat; Pierre Cuilleret com a responsable de client i canals, i Alberto Ojinaga com a director corporatiu.