09
de Desembre
de
2013
El grup Devir, líder del sector de jocs de taula que aquest any facturarà uns 6 milions d'euros a l'Estat espanyol, apostarà per créixer al mercat llatinoamericà, on ja és present a Mèxic i Xile i aspira a entrar a Colòmbia, a la vegada que estudia implantar-se l'any vinent a Itàlia.
La companyia, la facturació de la qual està creixent entre un 13 i un 15% els últims anys tot i la crisi econòmica, exporta ja entre el 20 i el 25% de les seves vendes a Llatinoamèrica, si bé l'objectiu és aconseguir el 50% en uns dos anys, explica el soci-director de Devir Iberia, Joaquim Dorca.
A més del mercat llatinoamericà, on la puixança de la classe mitjana permet que creixi un consumidor de referència en la compra de jocs de taula, Devir Iberia té en estudi establir una oficina a Itàlia amb vista a l'any vinent.
Des de Brasil i Barcelona
Devir, editorial creada al Brasil –on és un referent en el món del còmic– factura en global 25 milions d'euros i té presència a Portugal, Mèxic, Xile, Estats Units i Espanya, país on aquest any ha editat entre 20 i 25 títols.
De la seva banda, Devir Iberia, amb seu a Barcelona, va facturar l'any passat uns 5 milions d'euros –que preveu augmentar a 6 milions al tancament d'aquest any– amb 120.000 jocs venuts entre els quals noms coneguts com Carcassona i Catán, dels que n'ha venut més de 40.000 unitats. Devir Iberia també publica títols de joc en català, com Verbàlia i L'Illa prohibida, i espera llançar durant la primera meitat de 2014 un joc de taula basat en la novel·la Victus, d'Albert Sánchez Piñol, ambientada en la Barcelona de l'any 1714.
El joc de taula va a l'alça
Malgrat l'empenta dels videojocs, la venda de jocs de taula no ha parat de créixer durant la crisi, segons Dorca, qui destaca que amb la crisi ha baixat la despesa en oci exterior, cosa que afavoreix les reunions a casa i els jocs de taula.
Això no obstant, assegura que la menor despesa en oci exterior és només una de les raons del creixement del sector de jocs de taula i apunta altres com un canvi de tendència en els usos del temps lliure, que es comparteixen més amb la família i el propi atractiu que suposen els jocs de taula com a repte personal. En aquest sentit, Dorca assegura que en els jocs de taula cada partida és diferent, perquè és el jugador qui construeix la seva pròpia estratègia. "En realitat és un experiment sobre la cultura del fracàs, perquè com més jugues i més perds, més aprens".
Jocs amb cultura de videojoc
També argumenta que els jocs de taula actuals s'han adaptat al seu temps per fer front a la cultura del videojoc: "Els jocs més populars duren com a màxim una hora, cada partida és diferent, cap jugador queda eliminat en el primer o segon torn, acostumen a decidir-se al final i l'atzar està minimitzat".
L'empenta de Nadal
Devir, que realitza el 40% de les seves vendes en l'últim trimestre de l'any, coincidint amb la temporada nadalenca, manté un canal de vendes en botigues, centres comercials i Internet, si bé aquest últim canal encara és incipient comparat amb països com Alemanya, on un 25% de les vendes es realitza a través d'aquest sistema.
Així mateix basa la promoció en xarxes socials, on manté un constant contacte amb comunitats de jugadors, en la participació en esdeveniments propis i organitzats per tercers –a Espanya se celebren més de 700 fires i jornades de jugadors– i en la presència en comerços per ensenyar les regles del joc als clients.
La companyia, la facturació de la qual està creixent entre un 13 i un 15% els últims anys tot i la crisi econòmica, exporta ja entre el 20 i el 25% de les seves vendes a Llatinoamèrica, si bé l'objectiu és aconseguir el 50% en uns dos anys, explica el soci-director de Devir Iberia, Joaquim Dorca.
A més del mercat llatinoamericà, on la puixança de la classe mitjana permet que creixi un consumidor de referència en la compra de jocs de taula, Devir Iberia té en estudi establir una oficina a Itàlia amb vista a l'any vinent.
Des de Brasil i Barcelona
Devir, editorial creada al Brasil –on és un referent en el món del còmic– factura en global 25 milions d'euros i té presència a Portugal, Mèxic, Xile, Estats Units i Espanya, país on aquest any ha editat entre 20 i 25 títols.
De la seva banda, Devir Iberia, amb seu a Barcelona, va facturar l'any passat uns 5 milions d'euros –que preveu augmentar a 6 milions al tancament d'aquest any– amb 120.000 jocs venuts entre els quals noms coneguts com Carcassona i Catán, dels que n'ha venut més de 40.000 unitats. Devir Iberia també publica títols de joc en català, com Verbàlia i L'Illa prohibida, i espera llançar durant la primera meitat de 2014 un joc de taula basat en la novel·la Victus, d'Albert Sánchez Piñol, ambientada en la Barcelona de l'any 1714.
El joc de taula va a l'alça
Malgrat l'empenta dels videojocs, la venda de jocs de taula no ha parat de créixer durant la crisi, segons Dorca, qui destaca que amb la crisi ha baixat la despesa en oci exterior, cosa que afavoreix les reunions a casa i els jocs de taula.
Això no obstant, assegura que la menor despesa en oci exterior és només una de les raons del creixement del sector de jocs de taula i apunta altres com un canvi de tendència en els usos del temps lliure, que es comparteixen més amb la família i el propi atractiu que suposen els jocs de taula com a repte personal. En aquest sentit, Dorca assegura que en els jocs de taula cada partida és diferent, perquè és el jugador qui construeix la seva pròpia estratègia. "En realitat és un experiment sobre la cultura del fracàs, perquè com més jugues i més perds, més aprens".
Jocs amb cultura de videojoc
També argumenta que els jocs de taula actuals s'han adaptat al seu temps per fer front a la cultura del videojoc: "Els jocs més populars duren com a màxim una hora, cada partida és diferent, cap jugador queda eliminat en el primer o segon torn, acostumen a decidir-se al final i l'atzar està minimitzat".
L'empenta de Nadal
Devir, que realitza el 40% de les seves vendes en l'últim trimestre de l'any, coincidint amb la temporada nadalenca, manté un canal de vendes en botigues, centres comercials i Internet, si bé aquest últim canal encara és incipient comparat amb països com Alemanya, on un 25% de les vendes es realitza a través d'aquest sistema.
Així mateix basa la promoció en xarxes socials, on manté un constant contacte amb comunitats de jugadors, en la participació en esdeveniments propis i organitzats per tercers –a Espanya se celebren més de 700 fires i jornades de jugadors– i en la presència en comerços per ensenyar les regles del joc als clients.