Al centre de Terrassa es troba un espai dedicat a ajudar empreses, autònoms i comerços a resoldre les seves necessitats tecnològiques. Els acompanyen en el seu procés de transformació digital, oferint solucions innovadores i serveis tecnològics avançats. Aquest espai inclou l'automatització de processos, la reducció de costos i la protecció contra ciberatacs, entre d'altres. Es tracta del projecte de Digitalització i Transformació Digital de la Cambra de Comerç de Terrassa, que ofereix a autònoms, emprenedors i empreses eines, programes i serveis personalitzats per identificar les tecnologies més adequades a les seves necessitats i impulsar la seva digitalització.
El director gerent de la Cambra de Comerç de Terrassa, Josep Prats, explica a VIA Empresa que, segons la Unió Europea, per al 2030 el 75% de les petites i mitjanes empreses hauran d'incorporar tecnologia digital avançada als seus processos, activitats i serveis. “Amb això se'ns obre, per dir-ho així, una finestra d'oportunitat”, afirma Prats. Així, la digitalització no és només una opció, sinó una necessitat que aporta beneficis clars per a les organitzacions: millora la competitivitat, la comunicació amb els clients, redueix costos, augmenta la visibilitat, atreuen talent i fomenta la col·laboració interna.
La digitalització no és només una opció, sinó una necessitat que aporta beneficis clars per a les organitzacions: millora la competitivitat, la comunicació amb els clients, redueix costos, augmenta la visibilitat, atreuen talent i fomenta la col·laboració interna
És important destacar que, des de l'any 2019, la Cambra de Comerç de Terrassa ha ofert un important suport en aquest àmbit, realitzant uns 350 assessoraments anuals. Pel que fa als projectes de digitalització avançada, s’han gestionat al voltant de 30 projectes cada any. “A l’hora de fer sessions divulgatives, organitzem com a mínim 22 activitats anuals, com webinars, trobades o programes esporàdics per difondre coneixements”, explica Prats.
Suport personalitzat per millorar productivitat i creixement
"Som facilitadors de l'accés a la digitalització de les petites i mitjanes empreses, i això no vol dir que no coneguem les tecnologies", assegura Prats. "Per poder facilitar aquest procés, cal entendre les necessitats de l'empresa i identificar quines tecnologies poden encaixar o ajudar a desenvolupar un acompanyament adequat". Prats destaca que aquest suport es basa en quatre pilars principals: el primer és l'assessorament en el procés de digitalització; el segon, el màrqueting digital; el tercer, el programa Pyme Digital; i l'últim, el Digital Impulse Hub.
Segons Alba Cabeza, responsable de Serveis de Digitalització d’Empreses de la Cambra de Comerç de Terrassa i coordinadora del Digital Impulse Hub, l’assessorament en el procés de digitalització i fabricació de productes inclou l’Acelera Pyme, un projecte gratuït que busca millorar la productivitat i competitivitat de les empreses mitjançant estratègies de digitalització. Des de l’Oficina Acelera Pyme, també s’informa sobre les ajudes del programa Kit Digital. Pel que fa al màrqueting digital, la Cambra ofereix les eines i l’acompanyament per crear i implementar un pla personalitzat. El Programa Pyme Digital té com a objectiu integrar eines digitals clau per impulsar la transformació de les pimes i aprofitar les oportunitats de la digitalització per reactivar els seus negocis. Finalment, el Digital Impulse Hub és una aliança estratègica entre l’administració local, les cambres de comerç i les universitats tecnològiques per millorar la competitivitat i el creixement econòmic de Catalunya.
El Programa Pyme Digital té com a objectiu integrar eines digitals clau per impulsar la transformació de les pimes i aprofitar les oportunitats de la digitalització per reactivar els seus negocis
Des de la Cambra de Comerç de Terrassa expliquen que, a curt i mitjà termini, per al 2025, tenen l'objectiu de mantenir els 350 assessoraments anuals i els 30 projectes de digitalització avançada. "Això és una activitat fàcilment traslladable també per al 2025. Per tant, a curt i mitjà termini, aquesta serà la dimensió prevista", assenyala el director gerent de la Cambra de Comerç de Terrassa.
Vols maximitzar l’eficiència i mantenir una connexió real amb la teva audiència? 🚀Aprofita el #KitDigital per a millorar la teva presència #online 🌐 i descobrir com gestionar les #XXSS de manera eficient.
— Cambra de Comerç de Terrassa (@CambraTerrassa) November 26, 2024
📅 4 i 11 de desembre
🕙 10 h.
💻 Online
Últims dies per inscriure't… pic.twitter.com/xy3cnG1Wxf
La perspectiva de futur del Digital Impulse Hub és aprofitar l'activitat duta a terme durant aquests anys per aconseguir la renovació i continuar formant part de la xarxa europea de centres d'innovació digital. Això permetria accedir a noves vies i fonts de finançament per fer avançar la digitalització avançada. L'objectiu és que, en un termini de tres anys, la Cambra de Comerç de Terrassa sigui capaç d’oferir serveis de digitalització de manera regular i sostinguda, tal com ja va fer en el passat amb altres àmbits com l’exportació o la internacionalització, responent a les necessitats de les petites i mitjanes empreses.