La innovació en el camp de la salut és evident. Tot i això, moltes vegades només considerem salut allò que ens ajuda a nosaltres com a humans i deixem de banda la salut de les nostres mascotes, companys de vida que en molts aspectes ajuden al benestar dels seus amos. La salut veterinària encara té molt camí per recórrer i hi ha mètodes utilitzats que encara tenen molt a millorar. Dinbeat és una startup que vol fer més senzilla la feina dels veterinaris, proporcionant un banc de dades immediates -fent servir la tecnologia- per afavorir el benestar i el monitoratge de les nostres mascotes.
“Tenim l’objectiu de construir el banc de dades més gran d’Europa en referència al monitoratge dels animals de companyia”, explica Talía Bonmatí, fundadora de l’empresa. Així doncs, Dinbeat, amb la col·laboració de Nementora Catalunya i Barcelona Activa- se centra en proporcionar solucions intel·ligents per aconseguir promoure el benestar animal, però també millorar a la falta d’innovació en l’àmbit veterinari. “Podem utilitzar la tecnologia per recopilar dades de pacients animals hospitalitzats, proporcionar la tranquil·litat als seus amos i millorar el tractament de les mascotes”, descriu la fundadora.
El problema principal dels tractaments veterinaris és la poca comunicació que hi ha amb les mascotes. Al final monitorar a un animal "és complicat", tal com diu Bonmatí. I és que, a causa de la falta de comunicació és molt complicat saber com se senten i si estan millorant o empitjorant els animals hospitalitzats: "Un cop s'interna un animal a una clínica el monitoratge de la seva salut es pot mesurar de mitjana un o dos cops al dia com a molt", es lamenta la fundadora de Dinbeat. Aquesta escassetat de monitoratge i falta de comunicació pot arribar als extrems de que un animal empitjori sense que ningú se n'adoni i podria tenir unes conseqüències fatals per a la mascota: "Quan no hi ha un control de 24 hores al dia és molt complicat saber com està avançant el tractament de la mascota", recorda Bonmatí.
Bonmatí: "Quan no hi ha un control de 24 hores al dia és molt complicat saber com està avançant el tractament de la mascota"
Per millorar aquest monitoratge i fer-lo més eficaç, sempre pensant en el benestar dels animals, Dinbeat ha creat un producte estrella, anomenat Dinbeat UNO, que consisteix en un arnès que es col·loca en els animals i monitora tota la seva activitat a cada moment: "Un complement perfecte perquè els professionals tinguin un contacte directe amb l'estat de l'animal hospitalitzat", descriu Bonmatí. A més, aquest arnès envia les seves dades a una aplicació web o mòbil i crea alertes pels professionals, proporcionant així la seguretat de que si alguna cosa no funciona o l'animal empitjora, el veterinari serà avisat a l'instant. A part, la comoditat de l'arnès fa que, en els casos més lleus, les mascotes no hagin de seguir hospitalitzades i puguin marxar a casa "amb la tranquil·litat que estaran vigilades per professionals", diu la fundadora.
Aquest producte ja comença a tenir èxit entre els professionals del sector. Té un cost de pagament únic i com a tal, els veterinaris interessats poden comprar l’arnès amb la seva connexió a l’aplicació. A més a més, per a aquells professionals que vulguin una informació molt més detallada, Dinbeat proporciona una subscripció que dona dades molt més personalitzades sobre l’estat dels animals hospitalitzats: “Ens centrem en l’anàlisi i la recopilació de dades per ajudar als veterinaris a veure resultats en els seus tractaments, però també solucions còmodes per reduir l’estrès i la manipulació dels animals dins les clíniques”, afirma Bonmatí. I és que tal com explica la fundadora, els mètodes de monitoratge passen per la manipulació dels animals, el que els podria generar un gran estrès i no afavorir a la seva recuperació.
Gràcies a la comoditat i senzillesa del seu producte, ja treballen amb més de 40 clíniques repartides sobretot per l’Estat, però també dins del Regne Unit. A part, han enviat productes per tot el món, el que els demostra que la internacionalització no seria cap complicació per a l’empresa: “Entrarem a treballar de manera regular a França a finals de l’any que ve”. L’èxit del producte també va lligat a l’amortització d’aquest, és a dir, segons els càlculs de Dinbeat, “els veterinaris recuperen la seva inversió entre dos i cinc mesos després de la compara del producte”, diu Bonmatí.
Productes intel·ligents
Amb una plantilla de deu treballadors, Dinbeat pretén ampliar la seva gamma de productes intel·ligents. És per això que ja tenen oberta una ronda de finançament que està al 80% i estan buscant inversors que s’interessin en el projecte per seguir fent créixer els seus productes: “A partir de l’any que ve traurem nous productes centrats en les cures dins de les llars”, explica Bonmatí. Així doncs, l’empresa vol començar a vendre també als consumidors directes, proporcionant un equip complet de productes intel·ligents per a mascotes: “Hem creat un llit que pesa a l’animal, una menjadora que dosifica el menjar i t’avisa de quan la mascota està menjant...”, descriu la fundadora. D’aquesta manera, la companyia vol tancar el cercles de dades i aconseguir un monitoratge complet de l’animal, tant a casa com al veterinari.
Dinbeat es va constituir el 2016 i està preparada per assolir nous reptes de creixement. La seva tecnologia ha arribat a gairebé tot arreu, ja que han començat estudis a escala nacional, però també als Estats Units, "un mercat en el qual volen entrar en poc temps", afirma Bonmatí. Amb un producte estrella i d'altres en camí, Dinbeat es posiciona en un mercat poc explotat, on les marques amb més d'un producte poden arribar a escalar posicions molt més ràpidament, sobretot en l'anàlisi de dades.