• Empresa
  • Dylunio, els estands catalans que s'han vist a les millors fires del món

Dylunio, els estands catalans que s'han vist a les millors fires del món

Amb la pandèmia i l'aturada dels congressos internacionals, Dylunio s'ha digitalitzat i ha creat un projecte per fires virtuals

Un estand de Maldives dissenyat per Dylunio |Cedida
Un estand de Maldives dissenyat per Dylunio |Cedida
Sant Cugat del Vallès
14 de Juny de 2021
Act. 14 de Juny de 2021

Dylunio és una empresa fundada a Barcelona el 2003 que es dedica al disseny d'estands per a fires internacionals. Marques com Volkswagen o Novatek i països com Maldives, Xile o Equador l'escollien per confeccionar els seus espais en congressos d'arreu del món. El Mobile World Congress, el World Travel Market de Londres, el China Food & Drinks, la fira del turisme a Sudàfrica o la d'alimentació a Nova York són alguns esdeveniments on han estat presents.

Els seus dissenys han rebut nombroses distincions i reconeixements en el sector i són demandats per empreses de tot Europa. El 2019 van facturar 5,2 milions d'euros. Però el febrer de 2020 tot va canviar. "Es va aturar el món. El Mobile World Congress va ser el primer que es va suspendre. El sector s'ha aturat i probablement serem l'últim a recuperar-nos. La facturació va caure en picat", resumeix Eliseu Sancho, director general de Dylunio.

Adaptar-se o morir

"Érem una empresa que no estava en digital, treballàvem de forma arcaica", reconeix Sancho. Així encarava Dylunio una de les crisis més importants i on el món virtual ha tingut un pes primordial. Però no es van quedar quiets. Sabien que necessitaven reinventar-se per sobreviure. I durant mesos van estar treballant en un nou projecte. El primer pas va ser digitalitzar l'empresa internament. Després, oferir un nou producte pel context actual, sense fires presencials.

virtual experience

Estand virtual creat per Dylunio |Cedida

 

I va néixer Virtual Experience, una iniciativa que va sorgir per oferir la virtualització total dels estands. Crear un món virtual perquè empreses i marques poguessin mostrar els seus productes com ho feien a les fires. "Es volia trencar la limitació del temps i de l'espai d'una fira. Pots tenir un estand allotjat en un lloc i que el pugui veure tot el món, mostrant el mateix o més que a l'espai físic perquè la part virtual t'ofereix més opcions. I dilatat en el temps, perquè tens més dies que en una fira", resumeix el director general de l'empresa.

Eliseu Sancho: "Una crisi amb totes les lletres. Absoluta"

Amb el pas dels mesos han anat ampliant l'eina. Ara, és també un espai virtual per fer un showroom, una presentació d'un llibre o una botiga 100% digital. També visualitzar productes o fer reunions i trobades. Fins i tot es pot crear un esdeveniment o una fira. Un nou món digital sorgit de la paralització de l'anterior. "Una crisi amb totes les lletres. Absoluta. La conseqüència és un canvi", emfatitza. La facturació va caure al voltant d'un 50% del 2019 al 2020.

El futur és digital?

Des de Dylunio tenen clar que l'expansió de la digitalització ha vingut per quedar-se. "Potser les empreses no voldran estar en un lloc si poden estar en diversos al mateix moment", explica Sancho. Tot i això, reconeix que el sector té ganes de recuperar l'activitat presencial. "El futur serà híbrid", assegura.

"No ve a substituir el presencial. Tothom vol tornar a la fira presencial, però costarà. Hi haurà una mica de tot", resumeix el director general. Els dos àmbits es complementaran.

Dylunio, el disseny a l'ADN

Dylunio, que en gal·lès vol dir disseny, es va fundar el 2003 a Barcelona. L'empresa va ser creada per l'arquitecte argentí Alejandro Blitstein, que ja havia impulsat un projecte similar a l'Argentina. La idea era que Dylunio servís per internacionalitzar el negoci, però anys després els camins dels dos projectes es van separar i avui és una companyia independent.

Des de llavors, l'empresa barcelonina, amb un equip d'arquitectes, dissenyadors i interioristes, ha participat en més de mil projectes de 139 ciutats i 43 països. La seva missió és oferir als clients un servei de 360 graus en la seva participació en fires: des del disseny i construcció dels estands fins a gestionar tot allò que necessitaran durant l'estada. "Els ajudem a internacionalitzar-se", explica Sancho.

República Dominicana, Perú, les Seychelles, Túnez o Argentina són només alguns dels països a qui han dissenyat estands per fires internacionals.

L'impacte del disseny

El director general de Dylunio destaca que la seva diferenciació és elaborar uns estands a la mida del client, amb un bon disseny i de qualitat. L'objectiu és que el client obtingui un bon impacte a través del seu estand i que pugui guanyar negoci.

"El disseny ha de ser impactant, una imatge de marca que et fa diferenciar i guanyar algun premi", sintetitza. Tradicionalment, la major part dels seus clients han estat internacionals, però també treballen per empreses locals. Per exemple, a la fira del vi d'Alemanya han arribat a dissenyar estands de deu marques catalanes diferents.