• Empresa
  • EasyJet enllaçarà el Prat amb destins transoceànics

EasyJet enllaçarà el Prat amb destins transoceànics

L'aerolínia té previst augmentar un 4% la capacitat des de la capital catalana i superar els 4,1 milions de passatgers

El director general d'easyJet, Javier Gándara, explica les previsions per al 2019 | ACN
El director general d'easyJet, Javier Gándara, explica les previsions per al 2019 | ACN
ACN
Barcelona
11 de Desembre de 2018

EasyJet ha anunciat que incorporarà l'aeroport del Prat al seu programa Worldwide by easyJet, que a partir del 2019 permetrà als usuaris que viatgin des de Barcelona volar a més de 5.000 rutes diferents d'arreu del món gràcies als acords que l'aerolínia té amb altres companyies a Londres Gatwich, Berlin Tegel i Milan Malpensa.

Segons ha explicat el director general d'easyJet, Javier Gándara, l'aerolínia no es planteja per ara efectuar vols de llarg radi. "El que realment sabem és fer el curt radi i a més hi veiem molt possibilitats encara de seguir creixent, tot i que també creiem que cal buscar la fórmula de comptabilitzar el model punt a punt de curt radi amb altres companyies de llarg radi", ha assenyalat De Gándara.

D'altra banda, el directiu de l'aerolínia ha avançat que easyJet té previst augmentar un 4% la seva capacitat a l'Aeroport del Prat i superar els 4,1 milions durant l'any que ve.

Únic aeroport de l'Estat

L'aeroport del Prat serà l'únic de l'Estat on easyJet ofereixi aquesta modalitat, que permetrà els viatgers enllaçar amb més de 5.000 destins d'arreu del món gràcies als acords amb altres aerolínies a Londres Gatwick, com per exemple Norwegian i més recentment Virgin Atlantic; a Milan Malpensa (Singapore Airlines) i Berlín Tegel (amb la baix cost Scoot). Per tant, amb una sola reserva els usuaris podran connectar amb les companyies amb qui té signats els acords.

D'altra banda, Gándara també ha explicat que al llarg de l'any que no té previst afegir cap més avió als quatre que ara té a la base de l'Aeroport del Prat, però que en canvi començarà a operar amb avions de més capacitat, concretament l'A321, que disposa de 50 places més que l'A-320.

Sobre les noves rutes, easyJet ha començat recentment a enllaçar Barcelona-Manchester amb dos vols setmanals que s'estendran a un diari a partir de l'estiu que ve. Segons la companyia, des que va començar a volar al Prat el 1996 des de l'Aeroport de Luton, a Londres, easyJet ha sumat 45 milions de passatgers.

Pel que fa a la resta de l'Estat, Gándara ha detallat que es començarà a operar 19 noves rutes, el que suposa més de 19 milions de seients més i un creixement estimat del 8%.