L'agència de viatges en línia eDreams Odigeo ha registrat pèrdues netes de 6,9 milions d'euros durant el primer trimestre del seu exercici fiscal tot i incrementar la facturació. L'empresa, que ha finalitzat els tres primers mesos de feina el 30 de juny, va registrar un benefici net de 7,7 milions d'euros el mateix període de 2016. La companyia ha aconseguit un benefici net ajustat positiu de 6 milions d'euros en aquest període, xifra un 35% inferior a la de l'any anterior.
Tot i així, la companyia manté la seva previsió de créixer al voltant d'un 7% i aconseguir un Ebitda ajustat de 115 milions d'euros al tancament de l'any fiscal 2018.
Segons ha informat aquest divendres l'empresa a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), la xifra d'ingressos ha crescut un 1% en el seu primer trimestre fiscal, fins als 125,3 milions d'euros, mentre que les reserves s’han incrementat també un 1%, fins als 2,9 milions. Excloent factors no recurrents, com la venda dels negocis de viatges corporatius i paquets vacacionals o l'estacionalitat de la Setmana Santa, les reserves han augmentat un 6%.
El resultat brut d'explotació (Ebitda) d'eDreams s’ha situat en 13,3 milions d'euros, un 51% menys, mentre que el resultat net d'explotació (Ebit) ha retrocedit un 64%, fins als 8,3 milions d'euros, i l'Ebitda ajustat ha baixat un 7%, fins als 27 milions d'euros.
L'agència de viatges en línia ha destacat que les seves inversions estratègiques s'han vist reflectides en uns resultats "més suaus" que els de l'any anterior, encara que superiors a les previsions comunicades al mercat.
L'informe fiscal adverteix d'uns ingressos i guanys "marcadament" menors en la primera meitat de l'any, amb un segon trimestre mostrant millores en el resultat respecte al primer trimestre, "però encara reflectint una taxa de creixement plana" a conseqüència de l'alta inversió en diversificació i la comparació amb el bon rendiment del segon trimestre de l'any anterior.
"Conforme a l'esperat, hem registrat cert descens en els beneficis a causa de la inversió accelerada en la nostra transició al negoci mòbil i a l'evolució del nostre canvi de model d'ingressos, així com a la venda d'alguns dels nostres negocis no principals i a aquest efecte de l'estacionalitat de la Setmana Santa", ha explicat Dana Dunne, conseller delegat d’eDreams.
Contracció dels mercats principals
La companyia ha registrat una contracció als seus mercats principals (Espanya, Itàlia i França). En concret, les reserves en aquests mercats han caigut un 1% i un 2% en marge sobre ingressos, en comparació als augments de dos dígits experimentats en el mateix període de l’any passat.
Segons explica la companyia en l'informe de resultats, aquesta baixada en els punts es deu a les iniciatives estratègiques dutes a terme, així com a la venda de negocis no principals i a l'impacte de l'estacionalitat. "Sense aquests efectes, les reserves haurien crescut un 2%", ha concretat l'empresa.
"Les reduccions del marge sobre ingressos per reserva han estat el resultat de les inversions accelerades en la transició al negoci mòbil i de l'evolució del canvi del nostre model d'ingressos", explica el grup.
En la resta de mercats no principals, les reserves s’han incrementat un 2% com a resultat de les inversions realitzades en la diversificació del negoci i dels ingressos. El marge d'ingressos dels seus mercats en expansió ha augmentat un 4% interanual, fins als 56,2 milions d'euros.