28
d'Abril
de
2015
Act.
28
d'Abril
de
2015
Banc Santander va obtenir un benefici atribuït de 1.717 milions d'euros el primer trimestre del 2015, fet que suposa un augment del 32% respecte al mateix període del 2014, segons ha informat aquest dimarts l'entitat.
El banc ha subratllat que el "fort" creixement està sustentat en els tres grans mercats del banc, Espanya, Regne Unit i Brasil. Dels deu mercats principals en què opera el grup, únicament Xile presenta descens de benefici.
"El fort augment del crèdit reflecteix el compromís del banc amb els nostres clients. El gener, quan vam ampliar capital, ja vam dir que volíem aprofitar l'oportunitat de creixement orgànic que prevèiem en els nostres principals mercats", ha afirmat la presidenta de Banc Santander, Ana Botín.
La millora del benefici és conseqüència de l'augment dels ingressos bàsics en un 13%, variació que és dos punts superior a la dels costos, que creixen un 11%.
Aquesta evolució, segons l'entitat, permet que continuï la millora de la ràtio d'eficiència en gairebé un punt, fins a situar-se al 47%, el que situa Banc Santander "entre les entitats més eficients del món".
El marge net, la diferència entre ingressos i costos, se situa en 6.067 milions d'euros, amb un creixement del 15%.
Aquest increment, unit al descens de les provisions per a insolvències en un 5%, permet que el resultat final presenti una millora del 32%.
El 42% del benefici té el seu origen en economies en desenvolupament (Amèrica Llatina i Polònia) i el 58% restant, en les madures. Per països, l'aportació més important correspon a Brasil (21%), seguit de Regne Unit (20%), Espanya (15%), EUA (10%), Mèxic (7%), Xile (5%), Polònia (4%), Argentina (3%) i Portugal (2%). Santander Consumer Finance aporta un 10% al benefici total.
A Espanya, el benefici atribuït va arribar a 357 milions d'euros, fet que suposa un creixement del 42%. El marge d'interessos va créixer gairebé un 2% i els costos van caure un 5%, i alhora el crèdit va augmentar un 1% i els recursos un 7% sobre el març de l'any passat.
El banc ha subratllat que el "fort" creixement està sustentat en els tres grans mercats del banc, Espanya, Regne Unit i Brasil. Dels deu mercats principals en què opera el grup, únicament Xile presenta descens de benefici.
"El fort augment del crèdit reflecteix el compromís del banc amb els nostres clients. El gener, quan vam ampliar capital, ja vam dir que volíem aprofitar l'oportunitat de creixement orgànic que prevèiem en els nostres principals mercats", ha afirmat la presidenta de Banc Santander, Ana Botín.
La millora del benefici és conseqüència de l'augment dels ingressos bàsics en un 13%, variació que és dos punts superior a la dels costos, que creixen un 11%.
Aquesta evolució, segons l'entitat, permet que continuï la millora de la ràtio d'eficiència en gairebé un punt, fins a situar-se al 47%, el que situa Banc Santander "entre les entitats més eficients del món".
El marge net, la diferència entre ingressos i costos, se situa en 6.067 milions d'euros, amb un creixement del 15%.
Aquest increment, unit al descens de les provisions per a insolvències en un 5%, permet que el resultat final presenti una millora del 32%.
El 42% del benefici té el seu origen en economies en desenvolupament (Amèrica Llatina i Polònia) i el 58% restant, en les madures. Per països, l'aportació més important correspon a Brasil (21%), seguit de Regne Unit (20%), Espanya (15%), EUA (10%), Mèxic (7%), Xile (5%), Polònia (4%), Argentina (3%) i Portugal (2%). Santander Consumer Finance aporta un 10% al benefici total.
A Espanya, el benefici atribuït va arribar a 357 milions d'euros, fet que suposa un creixement del 42%. El marge d'interessos va créixer gairebé un 2% i els costos van caure un 5%, i alhora el crèdit va augmentar un 1% i els recursos un 7% sobre el març de l'any passat.