
11
de Febrer
de
2014
Act.
11
de Febrer
de
2014
Dins l'estratègia de comunicació d'una empresa cada cop tenen més rellevància els blogscorporatius. Espais propis on difondre continguts que interessin als clients o potencials consumidors de la companyia.
En el marc dels Dilluns Digitals d'EADA (#DDayEADA), Rocío Algarrada (@rocioalgarrada), responsable del blog corporatiu de Sage Espanya; Ricard Castellet (@ricardcastellet), cap de Social Media de BeRepublic; i David Soler (@dsoler), director del Postgrau en Màrqueting Online d'EADA; han analitzat els factors que afavoreixen l'èxit a l'hora de crear un blogcorporatiu.
Per què tenir un blog?
"Els teus seguidors a Facebook no són teus, són d'en Mark Zuckerberg!", assegura Ricard Castellet, que exemplifica així la importància de tenir un espai propi on interactuar amb els teus seguidors "sense dependre que algú altre et canviï de sobte les normes del joc".
Per Rocío Algarrada, "el blogcorporatiu és una eina de comunicació i reputació". Segons la responsable de Sage, "el content marketing estava una mica desatès", i el blog resulta una eina vital per reforçar la identitat de l'empresa, que es troba al seu web.
Per on començar?
Segons David Soler, el primer és "saber quin objectiu té el blog, no obrir-lo perquè sí". És important també pensar quin nom tindrà, i fer-ho des de la perspectiva del màrqueting, de tal manera que "ajudi la web corporativa a posicionar-se".
Algarrada assegura que "és bàsic tenir integrat el blog amb el web, que comparteixin domini o url". També destaca la necessitat de comptar amb una estratègia. "S'ha de saber quin és el teu negoci i com et vols posicionar. Escriure pensant en el SEO, anar amb compte amb els titulars. Al final escrius perquè et trobin", destaca.
Ricard Castellet coincideix en la importància que cal donar al SEO, i afegeix que "un pla de continguts és fonamental. Els posts orientats a SEO són importants, però potser ho és més que tinguin comentaris i siguin difosos per altra gent".
De què ha de parlar?
"Cal centrar-se en el client i intentar no parlar de producte. Saber els seus interessos i necessitats", explica Rocío Algarrada. Al seu parer, cal oferir valor en el contingut, que ha de ser "un ham per atreure clients i portar tràfic a la pàgina".
Però el més important és que "el blog doni notorietat, posicioni la marca a la ment del consumidor", segons Algarrada. La responsable de Sage defineix el blog com "una granja d'enllaços", i destaca que "a Google li encanten els blogs i els posiciona. Per això és important tenir-ne".
David Soler afegeix que "has de parlar d'un tema que dominis, i del qual sàpigues comunicar". Si no és així, "segur que t'enxampen o serà de molt baix nivell". El professor d'EADA recomana "buscar un nínxol de mercat on centrar el contingut, perquè la competència sempre és bona i tot està inventat".
Aconseguir que el contingut aporti valor és un dels principals reptes dels blogs corporatius. Hi pot ajudar la col·laboració de tots els treballadors de l'empresa, que poden aportar els seus coneixements específics.
"Els experts de referència de l'empresa han de col·laborar quan es tracta el seu tema, dóna credibilitat", explica Algarrada. També recomana la presència de "firmes convidades, on poden tenir lloc aliances empresarials".
Continguts que funcionen
Tots coincideixen que la freqüència de publicació és un element bàsic a l'hora de posicionar el blog a la xarxa, i que realment aporti notorietat a l'empresa. Publicar almenys un post al dia de dilluns a divendres és el més recomanable.
Com que no sempre és senzill elaborar tants continguts, Castellet proposa l'opció dels "posts contenidor, on es concentren els continguts que anem recollint de les diverses xarxes socials". Es tracta d'una opció per compaginar amb "els quatre o cinc posts editorials de contingut de veritat que sí o sí s'han de fer cada mes".
"Els continguts no són només posts; també hi ha infografies, vídeos, presentacions, estudis, podcasts, etc", explica David Soler, que ressalta la bona acollida que tenen sempre les infografies.
Finalment, tots tres coincideixen en limitar el contingut de cada post entre les 800 i les 1.000 paraules. Si el contingut és més llarg, serà millor oferir-lo en diverses entregues. Això sí, quan un contingut que no és textual, convé acompanyar-lo de 100 o 200 paraules, "perquè sense text Google no el posiciona", explica Algarrada.
En el marc dels Dilluns Digitals d'EADA (#DDayEADA), Rocío Algarrada (@rocioalgarrada), responsable del blog corporatiu de Sage Espanya; Ricard Castellet (@ricardcastellet), cap de Social Media de BeRepublic; i David Soler (@dsoler), director del Postgrau en Màrqueting Online d'EADA; han analitzat els factors que afavoreixen l'èxit a l'hora de crear un blogcorporatiu.
Per què tenir un blog?
"Els teus seguidors a Facebook no són teus, són d'en Mark Zuckerberg!", assegura Ricard Castellet, que exemplifica així la importància de tenir un espai propi on interactuar amb els teus seguidors "sense dependre que algú altre et canviï de sobte les normes del joc".
Per Rocío Algarrada, "el blogcorporatiu és una eina de comunicació i reputació". Segons la responsable de Sage, "el content marketing estava una mica desatès", i el blog resulta una eina vital per reforçar la identitat de l'empresa, que es troba al seu web.
Per on començar?
Segons David Soler, el primer és "saber quin objectiu té el blog, no obrir-lo perquè sí". És important també pensar quin nom tindrà, i fer-ho des de la perspectiva del màrqueting, de tal manera que "ajudi la web corporativa a posicionar-se".
Algarrada assegura que "és bàsic tenir integrat el blog amb el web, que comparteixin domini o url". També destaca la necessitat de comptar amb una estratègia. "S'ha de saber quin és el teu negoci i com et vols posicionar. Escriure pensant en el SEO, anar amb compte amb els titulars. Al final escrius perquè et trobin", destaca.
Ricard Castellet coincideix en la importància que cal donar al SEO, i afegeix que "un pla de continguts és fonamental. Els posts orientats a SEO són importants, però potser ho és més que tinguin comentaris i siguin difosos per altra gent".
De què ha de parlar?
"Cal centrar-se en el client i intentar no parlar de producte. Saber els seus interessos i necessitats", explica Rocío Algarrada. Al seu parer, cal oferir valor en el contingut, que ha de ser "un ham per atreure clients i portar tràfic a la pàgina".
Però el més important és que "el blog doni notorietat, posicioni la marca a la ment del consumidor", segons Algarrada. La responsable de Sage defineix el blog com "una granja d'enllaços", i destaca que "a Google li encanten els blogs i els posiciona. Per això és important tenir-ne".
David Soler afegeix que "has de parlar d'un tema que dominis, i del qual sàpigues comunicar". Si no és així, "segur que t'enxampen o serà de molt baix nivell". El professor d'EADA recomana "buscar un nínxol de mercat on centrar el contingut, perquè la competència sempre és bona i tot està inventat".
Aconseguir que el contingut aporti valor és un dels principals reptes dels blogs corporatius. Hi pot ajudar la col·laboració de tots els treballadors de l'empresa, que poden aportar els seus coneixements específics.
"Els experts de referència de l'empresa han de col·laborar quan es tracta el seu tema, dóna credibilitat", explica Algarrada. També recomana la presència de "firmes convidades, on poden tenir lloc aliances empresarials".
Continguts que funcionen
Tots coincideixen que la freqüència de publicació és un element bàsic a l'hora de posicionar el blog a la xarxa, i que realment aporti notorietat a l'empresa. Publicar almenys un post al dia de dilluns a divendres és el més recomanable.
Com que no sempre és senzill elaborar tants continguts, Castellet proposa l'opció dels "posts contenidor, on es concentren els continguts que anem recollint de les diverses xarxes socials". Es tracta d'una opció per compaginar amb "els quatre o cinc posts editorials de contingut de veritat que sí o sí s'han de fer cada mes".
"Els continguts no són només posts; també hi ha infografies, vídeos, presentacions, estudis, podcasts, etc", explica David Soler, que ressalta la bona acollida que tenen sempre les infografies.
Finalment, tots tres coincideixen en limitar el contingut de cada post entre les 800 i les 1.000 paraules. Si el contingut és més llarg, serà millor oferir-lo en diverses entregues. Això sí, quan un contingut que no és textual, convé acompanyar-lo de 100 o 200 paraules, "perquè sense text Google no el posiciona", explica Algarrada.