• Empresa
  • El Corte Inglés amplia el seu consell d’administració

El Corte Inglés amplia el seu consell d’administració

La companyia afronta canvis després de la destitució de Gimeno i amb l’entrada de Becker i Ceslar

Jesús Nuño de la Rosa, president de El Corte Inglés | Cedida
Jesús Nuño de la Rosa, president de El Corte Inglés | Cedida
Redacció VIA Empresa i Agències
Barcelona
27 d'Agost de 2018

La junta d’accionistes de El Corte Inglés ha aprovat l’ampliació del consell d’administració de 10 a 11 membres amb l’entrada de Fernando Becker com a conseller independent i la tornada de Corporación Ceslar, representada per Carlota Areces.

Així ho ha explicat la companyia en un comunicat, que, després de la sortida pactada de l’expresident Dimas Gimeno, aposta per la “professionalització” de l’òrgan rector i “l’avanç cap a les millors pràctiques” del govern corporatiu.

“En aquesta etapa que ara iniciem volem donar un nou impuls a la transparència i el bon govern corporatiu”, ha assenyalat l’actual president de El Corte Inglés, Jesús Nuño de la Rosa.

Corporació Ceslar retorna al consell d’administració després de ser expulsada l’any 2015 per no estar d’acord amb l’entrada a l’accionariat d’Al-Thani. Així mateix, el catedràtic d’economia Fernando Becker s’incorpora per donar més professionalització a l’empresa.

Noves apostes per seguir creixent

La companyia també ha posat en marxa un nou pla estratègic per al negoci de retail, que té com a objectius “aprofitar les fortaleses que ens diferencien dels nostres competidors i detectar oportunitats de millora en un entorn cada cop més complex”. En aquest sentit, el nou pla comercial de l’empresa girarà entorn de tres eixos: les diverses marques que venen a través de El Corte Inglés, l’omnicanalitat i la internacionalització.

Segons Nuño de la Rosa, la companyia és “un punt d’atracció de firmes nacionals i internacionals que valoren la nostra capacitat per construir marca”.

El Corte Inglés ha assolit un benefici de 202 milions d’euros el 2017, la qual cosa representa un creixement del 24,9% respecte a l’any anterior. Així mateix, l’Ebitda s’ha situat en els 1.054 milions d’euros (+7,4%) i la xifra de negocis en els 15.935 milions d’euros (+2,8%). Segons la companyia, l’esforç realitzat en l’àmbit online i l’aposta per l’omnicanalitat ha permès incrementar un 32% el nombre de comandes i un 26% la facturació el 2017.