El Corte Inglés ha registrat un increment del 0,4% de les seves vendes en el primer semestre del seu exercici fiscal de 2018, comprès entre l'1 de març i el 31 d'agost, fins a aconseguir els 7.585 milions d'euros milions d'euros, segons ha informat el gegant de la distribució espanyola.
El grup espanyol, que ha presentat per primera vegada en la seva història els seus resultats semestrals, després d'haver realitzat una emissió de bons de 600 milions d'euros a Irlanda, ha qualificat de positius les dades del primer semestre i ha recordat que en el sector del retail la gran part de les vendes es concentren en la segona part de l'any.
D'aquesta forma, el resultat brut d'explotació (Ebitda) es va situar en els 355 milions d'euros, la qual cosa suposa un increment del 4,4%, impulsat per la millora de marges en totes les àrees del grup gràcies a la nova gestió i a les accions estratègiques que s'estan duent a terme. Així, en el conjunt del grup, el marge brut augmenta en 20 punts bàsics, la qual cosa suposa un 1,2% més.
D'altra banda, el deute i les despeses financeres també han millorat en aquest període, a causa del comportament del negoci i a les desinversions realitzades en immobles no estratègics per valor de 212 milions d'euros.
Durant els sis primers mesos de l'exercici, el deute financer net ha descendit en 347 milions, situant-se en 3.652 milions al final del període. A més, el procés de refinançament dut a terme en els mesos anteriors ha permès un descens de les despeses financeres en 18 milions d'euros, aconseguint els 68 milions entre març i agost. Tot això ha permès millorar el ràtio de deute financer net sobre Ebitda, que passa de 3,3 a 3,1.
Les vendes de moda cauen un 1,5%
Per línies d'activitat, les vendes del retail se situen en 6.017 milions d'euros, la qual cosa suposa un 0,6% menys que en el mateix període de l'any anterior, hagut de principalment a aquest efecte advers de la climatologia en el sector tèxtil, mentre que l'Ebitda creix un 2,2%, fins als 235 milions d'euros.
Les vendes de moda en El Corte Inglés de gener a agost es redueixen un 1,5%, un percentatge que suposa dos punts menys que el sector a Espanya, ja que aquest cau un 3,6%, segons dades de *Acotex. La companyia ha recordat que les vendes de moda es concentren principalment en la segona part de l'exercici econòmic.
En l'àmbit del retail destaca el creixement de les àrees de llar i cultura/oci, així com l'evolució positiva de *Supercor i dels grans magatzems a Portugal.
Per la seva banda, Viatges El Corte Inglés va elevar les seves vendes un 4,6%, fins a aconseguir els 1.565 milions d'euros, amb un increment de l'Ebitda del 14,3%, fins als 48 milions d'euros. En aquesta categoria, destaca la bona evolució del segmento 'vacances', beneficiada per la dinàmica macroeconòmica favorable i les iniciatives promocionals, així com la de 'empreses', que ha aconseguit un volum significatiu de nous contractes.
Respecte a l'àrea de tecnologia de la informació, l'Ebitda creix un 14,3%, fins als 8 milions, a pesar que la xifra de negocis s'ha situat en 308 milions, un 2,8% menys, mentre que la divisió d'assegurances millora tant en vendes, amb un increment del 9,5%, fins als 104 milions d'euros, i l'Ebitda que creix un 11,8%, fins als 38 milions.