
Un contacte a la Fira del Moble de Milà de fa dos anys. Aquest va ser el punt de partida de la col·laboració entre l'empresa familiar lleidatana Hubelsa i la multinacional italiana Snaidero per obrir una botiga a Barcelona i comercialitzar cuines de disseny sota la marca Kook. Hubelsa, fundada fa més de 30 anys, està especialitzada en la fabricació de cuines de disseny i mobles per a la llar. De l'aliança de les dues companyies, sorgeix el projecte per distribuir i vendre cuines de Paolo Pininfarina, dissenyador que ha treballat per a Ferrari, Jaguar i Maserati.
Un dels propietaris d'Hubelsa, ÀlexBanzo, comenta els actius que han fet que la multinacional italiana confiï amb la seva empresa. "Portem més de tres dècades d'experiència en el mercat de les cuines de disseny a mida i personalitzades i Snaidero buscava un col·laborador que li realitzés el dibuix, la distribució, la venda tècnica, el muntatge i la postvenda del seus productes". Fruit d'aquesta necessitat, el pròxim 28 de febrer, a l'Avinguda Diagonal s'inaugurarà una botiga de 150 metres quadrats anomenada KookBarcelona.
Ubicació estratègica
El fet de què el nou establiment estigui situat a la part alta de Barcelona no és casual. "Snaidero vol arribar a un segment alt de consumidor, mentre que els nostres productes estan dirigits a una classe mitjana", explica Banzo. D'aquesta manera, la botiga tindrà dues plantes: la baixa, on es vendran la dotzena de models de la firma italiana, i la primera planta, on Hubelsa comercialitzarà les seves cuines sota la marca Okya Home Solutions. El propietari d'Hubelsa aclareix que l'estructura del negoci impedirà que una companyia competeixi amb l'altre.
"Nosaltres sempre havíem fabricat cuines a mida, però arran de l'inici de la crisi, vam diversificar la nostra gamma de productes, ampliant-la als armaris encastats, la fusteria o els mobles per al bany", recorda Banzo. Aquest canvi d'orientació és el que els ha permès l'aliança amb Snaidero, de manera que "cobrirem tot els segments de mercat del món de les cuines. Els dissenys inspirats en les corbes de Ferrari, els colors i la pintura metal·litzada es vendran per una part, i per l'altra nosaltres comercialitzarem els nostres models més econòmics".
La diferenciació com a sortida
Més enllà de la col·laboració amb la companyia italiana, Banzo assenyala que el 2008 van decidir ampliar el focus de la seva activitat. "Ampliar línies i games, diferenciant-nos amb mobles a mida i personalitzats ens ha salvat de patir la crisi del sector". Des d'aquell moment, Hubelsa ha virat des de la construcció fins a la reforma integral dels habitatges i, l'any passat, va facturar 1.5 milions euros. "L'aliança amb l'empresa italiana ens donarà un punt més d'imatge i prestigi", reconeix el propietari.
Banzo assegura que la companyia lleidatana ja fa 10 anys que va establir les primeres reunions i col·laboracions amb dues empreses: una alemanya i l'altra la multinacional Snaidero. El cas d'Hubelsa demostra com a vegades d'una simple conversa a una fira poden sorgir iniciatives inspirades pel Cavallino Rampante. Ara, Benzo pensa en nous mercats (la web de la firma està traduïda al rus) i en altres formats de comercialització.