01
de Febrer
de
2016
Act.
01
de Febrer
de
2016
El Jutjat del Mercantil nombre 2 de Madrid ha desestimat el tancament cautelar de BlaBlaCar sol·licitat per la Confederació Espanyola de Transport per Autobús (Confebús), en el marc de la demanda interposada per competència deslleial contra la plataforma de viatges amb cotxe compartit.
Confebús va presentar la seva demanda acompanyada d'una sol·licitud de mesures cautelars contra Comuto i Comuto Iberia (BlaBlaCar), la qual cosa ha generat dos processos paral·lels, un sobre el fons de la demanda en el qual es determinarà si la plataforma és o no competència deslleial i un altre sobre l'adopció de mesures cautelars.
El jutge Andrés Sánchez Magre ha rebutjat la mesura de tancament cautelar, en considerar que "en realitat es pretén anticipar en certa forma el resultat de la sentència, en demanar el cessament d'actes de competència deslleial, la qual cosa té un marcat efecte anticipatori, ja que és un dels requeriments de la demanda principal".
En aquest sentit, el magistrat explica en la seva resolució que Confebús "haurà d'acreditar quins són els fets que fonamenten l'existència actual del perill al·legat".
El jutge recorda, a més, que "no es permet que amb la mesura cautelar es pretengui alterar situacions de fet consentides pel sol·licitant llarg temps", atès que l'activitat de BlaBlaCar "es va iniciar el 2009 i va assolir notorietat cap al 2013, any en què pel que sembla, el servei d'intermediació va deixar de ser gratuït".
BlaBlaCar ha destacat en un comunicat que est ha estat "el primer pas d'un procés que afrontem amb la convicció i confiança de poder seguir explicant el que som i el que no som davant el jutge".
No és transport professional
La demanda de Confebús s'assenta en la consideració que els conductors de BlaBlaCar realitzen una activitat de transport professional, que la plataforma és un intermediari de serveis de transport professional i que és responsable d'un descens del 20% d'activitat en el sector d'autobús.
La plataforma sempre ha defensat que, perquè hi hagi un servei professional, el primer és que hi hagi lucre i aquest està prohibit a BlaBlaCar i hi ha mesures per evitar que els usuaris ho facin.
BlaBlaCar va explicar a la vista celebrada el passat primer d'octubre, que té mecanismes perquè en cas que algú intentés fer lucre, pogués expulsar-lo, com per exemple la limitació de l'aportació màxima que es pot sol·licitar per passatger en funció del cost de desplaçaments amb cotxe.
També va subratllar que no són "una empresa de transport ni intermediària de transport perquè no existeix fora de la xarxa, ni un sol empleat defineix rutes ni contracta conductors ni els diu on han d'anar ni res per l'estil".
Renfe enfonsa el bus
Quant al descens de la demanda sofert pel sector d'autobús, BlaBlaCar va recordar en la vista que els propis responsables de Confebús a les declaracions públiques que han fet durant els últims cinc anys han atribuït el descens de la seva activitat a la crisi i a la política de preus de Renfe.
Davant la decisió de no concedir les mesures cautelars sol·licitades per Confebús, la companyia, creada fa 10 anys a França, ha mostrat la seva "total satisfacció", assenyalant que "sempre hem confiat en la solidesa dels arguments que presentem al jutge i ens reconforta que així hagin estat valorats".
BlaBlaCar ha insistit que té presència a tota Europa i la seva activitat està fomentada pels governs de molts dels països del nostre entorn.
La decisió del jutge és, per tant, "coherent amb la consideració que el cotxe compartit té a tota Europa i permet que els més de 2,5 milions d'usuaris de BlaBlaCar a Espanya puguin seguir compartint els seus viatges", ha afegit.
Confebús va presentar la seva demanda acompanyada d'una sol·licitud de mesures cautelars contra Comuto i Comuto Iberia (BlaBlaCar), la qual cosa ha generat dos processos paral·lels, un sobre el fons de la demanda en el qual es determinarà si la plataforma és o no competència deslleial i un altre sobre l'adopció de mesures cautelars.
El jutge Andrés Sánchez Magre ha rebutjat la mesura de tancament cautelar, en considerar que "en realitat es pretén anticipar en certa forma el resultat de la sentència, en demanar el cessament d'actes de competència deslleial, la qual cosa té un marcat efecte anticipatori, ja que és un dels requeriments de la demanda principal".
En aquest sentit, el magistrat explica en la seva resolució que Confebús "haurà d'acreditar quins són els fets que fonamenten l'existència actual del perill al·legat".
El jutge recorda, a més, que "no es permet que amb la mesura cautelar es pretengui alterar situacions de fet consentides pel sol·licitant llarg temps", atès que l'activitat de BlaBlaCar "es va iniciar el 2009 i va assolir notorietat cap al 2013, any en què pel que sembla, el servei d'intermediació va deixar de ser gratuït".
BlaBlaCar ha destacat en un comunicat que est ha estat "el primer pas d'un procés que afrontem amb la convicció i confiança de poder seguir explicant el que som i el que no som davant el jutge".
No és transport professional
La demanda de Confebús s'assenta en la consideració que els conductors de BlaBlaCar realitzen una activitat de transport professional, que la plataforma és un intermediari de serveis de transport professional i que és responsable d'un descens del 20% d'activitat en el sector d'autobús.
La plataforma sempre ha defensat que, perquè hi hagi un servei professional, el primer és que hi hagi lucre i aquest està prohibit a BlaBlaCar i hi ha mesures per evitar que els usuaris ho facin.
BlaBlaCar va explicar a la vista celebrada el passat primer d'octubre, que té mecanismes perquè en cas que algú intentés fer lucre, pogués expulsar-lo, com per exemple la limitació de l'aportació màxima que es pot sol·licitar per passatger en funció del cost de desplaçaments amb cotxe.
També va subratllar que no són "una empresa de transport ni intermediària de transport perquè no existeix fora de la xarxa, ni un sol empleat defineix rutes ni contracta conductors ni els diu on han d'anar ni res per l'estil".
Renfe enfonsa el bus
Quant al descens de la demanda sofert pel sector d'autobús, BlaBlaCar va recordar en la vista que els propis responsables de Confebús a les declaracions públiques que han fet durant els últims cinc anys han atribuït el descens de la seva activitat a la crisi i a la política de preus de Renfe.
Davant la decisió de no concedir les mesures cautelars sol·licitades per Confebús, la companyia, creada fa 10 anys a França, ha mostrat la seva "total satisfacció", assenyalant que "sempre hem confiat en la solidesa dels arguments que presentem al jutge i ens reconforta que així hagin estat valorats".
BlaBlaCar ha insistit que té presència a tota Europa i la seva activitat està fomentada pels governs de molts dels països del nostre entorn.
La decisió del jutge és, per tant, "coherent amb la consideració que el cotxe compartit té a tota Europa i permet que els més de 2,5 milions d'usuaris de BlaBlaCar a Espanya puguin seguir compartint els seus viatges", ha afegit.