22
de Maig
de
2015
Act.
22
de Maig
de
2015
El president mundial d'Unilever, Paul Polman, ha estat guardonat amb el premi ESADE al millor lideratge per promoure el suport a la innovació per al creixement socialment responsable de les companyies en el marc de la XX Jornada Anual ESADE Alumni.
Després de recollir el premi, Polman ha incidit en la necessitat que les empreses adoptin un paper de compromís amb la societat, mitjançant polítiques de responsabilitat social corporativa, ha informat la universitat aquest dijous.
Amb la ponència El rol canviant dels negocis: el lideratge del segle XXI Polman ha descrit la situació actual de la societat i el món, que considera "sa i ric", tot i que ha d'afrontar reptes i desafiaments.
Segons la seva opinió, les empreses tenen un rol essencial a l'hora de contribuir a resoldre aquests desafiaments més urgents i, entre els reptes, ha citat el canvi climàtic, que pot afectar comunitats senceres, i en segon lloc l'augment de l'enriquiment d'una minoria, en contraposició a la pobresa existent.
"És imprescindible que hi hagi profunds canvis en la manera com ens alimentem, ens relacionem i també en com fem negocis", ha assegurat Polman, emmarcant-ho en un món que camina cap als 12 bilions de persones a final de segle.
Polman ha defensat que les empreses no poden oblidar el perquè de la seva existència, que passa per resoldre problemes concrets de la societat, sumat que una companyia ha de posar un propòsit social en el cor del seu negoci.
"A Unilever estem situant aquests grans desafiaments estructurals en el nostre negoci", ha afegit.
La multinacional de productes de gran consum va llançar el 2010 el Pla Unilever per a una Vida Sostenible, comprometent-se a reduir l'impacte mediambiental dels seus productes i alhora augmentava les dimensions del seu negoci, que genera més de 172.000 llocs de treball i integra més de 400 marques.
Després de recollir el premi, Polman ha incidit en la necessitat que les empreses adoptin un paper de compromís amb la societat, mitjançant polítiques de responsabilitat social corporativa, ha informat la universitat aquest dijous.
Amb la ponència El rol canviant dels negocis: el lideratge del segle XXI Polman ha descrit la situació actual de la societat i el món, que considera "sa i ric", tot i que ha d'afrontar reptes i desafiaments.
Segons la seva opinió, les empreses tenen un rol essencial a l'hora de contribuir a resoldre aquests desafiaments més urgents i, entre els reptes, ha citat el canvi climàtic, que pot afectar comunitats senceres, i en segon lloc l'augment de l'enriquiment d'una minoria, en contraposició a la pobresa existent.
"És imprescindible que hi hagi profunds canvis en la manera com ens alimentem, ens relacionem i també en com fem negocis", ha assegurat Polman, emmarcant-ho en un món que camina cap als 12 bilions de persones a final de segle.
Polman ha defensat que les empreses no poden oblidar el perquè de la seva existència, que passa per resoldre problemes concrets de la societat, sumat que una companyia ha de posar un propòsit social en el cor del seu negoci.
"A Unilever estem situant aquests grans desafiaments estructurals en el nostre negoci", ha afegit.
La multinacional de productes de gran consum va llançar el 2010 el Pla Unilever per a una Vida Sostenible, comprometent-se a reduir l'impacte mediambiental dels seus productes i alhora augmentava les dimensions del seu negoci, que genera més de 172.000 llocs de treball i integra més de 400 marques.