El Premi CIAC a la Millor Empresa d’Automoció de l’Any, el màxim reconeixement dels premis que organitza el Clúster de la Indústria d’Automoció de Catalunya, ha sigut per Elausa Electronics. GEDIA ha estat l’empresa encarregada d’entregar el premi durant la cinquena edició del Míting d’Auto, la gran nit de l’automoció catalana que ha triat el Mercat de les Flors com a escenari després de dos anys d’ajornament per la pandèmia de covid-19 i que ha reunit gairebé 300 persones com a representació de la indústria de l’automoció a Catalunya, superant l’assistència de les edicions anteriors.
Aquesta cinquena edició del Míting d’Auto també ha premiat altres empreses que han destacat en diferents vessants. Seat/Cupra ha donat el Premi CIAC a la Millor Productivitat Industrial, guardó que s’ha emportat ROR Operador Logístico. La Universitat Politècnica de Catalunya ha entregat el premi a la Millor Estratègia d’Innovació que ha guanyat l’empresa Innovae i Doga ha rebut el premi al Millor Pla d’Internacionalització de mans del Port de Barcelona. D’aquesta manera, Elausa Electronics, ROR, Innovae i DOGA s’han convertit en un referent per a tota la indústria.
Talent, Mobilitat i Indústria Aquests són els tres eixos sobre els que ha pivotat el Míting d’Auto que ha començat puntualment amb l’Elsa Anka donant la benvinguda als assistents i donant pas al discurs inaugural del president del CIAC, Josep Maria Vall, qui ha definit la situació actual com “la crisi perfecta”. De fet, ha tirat d’ironia amb “si això és la nova normalitat prefereixo l’antiga normalitat”, i ha afegit “el món ha canviat i aquella antiga normalitat no tornarà”. També ha aprofitat els primers minuts de la seva intervenció per felicitar els responsables de les empreses de qui ha dit que “no els veig nerviosos malgrat la situació que vivim. Per mi podem definir la crisi que patim com conduir un cotxe sense llums enmig d’un temporal que no ens deixa veure més enllà d’un metre. Per tant, ara tocar conduir amb precaució i seguir avançant”.
A l'esdeveniment s'ha remarcat la greu situació que travessa el sector amb diferents crisis obertes com els increments de preus de l’energia, matèries primes, transport, el desabastament de diferents components, com per exemple els semiconductors que també han generat un desabastament de xips envers la indústria. Una situació que s’ha vist traslladada a la taula rodona, on han participat Daniel Crespo, rector de la Universitat Politècnica de Catalunya; David Martín, managing director de GEDIA; Lluís París, head of Automotive, Roro, SSS & Bulk Division del Port de Barcelona, i Marc Riera, president de l’agrupació Future: Fast Forward (F3) i responsable d’Estratègia de Compres i Nous Projectes a Seat..