• Empresa
  • Els 20 països amb més valor de marca

Els 20 països amb més valor de marca

La marca Espanya entre les que més perden el 2013; en un rànquing liderat pels Estats Units, la Xina i Alemanya

Els Estats Units són el país amb una marca més valorada
Els Estats Units són el país amb una marca més valorada
06 de Gener de 2014

Una de les principals obsessions dels professionals del màrqueting és dotar de valor les seves marques. Una marca valorada és un bé preuat, especialment en situacions de dificultat econòmica. I això no només val per les empreses, sinó també pels països. Brand Finance ha publicat recentment el rànquing dels països amb una marca més valuosa, seguint una metodologia similar a la utilitzada per classificar les empreses.

En la llista de 2013 no hi ha canvis al podi, que segueixen ocupant, per aquest ordre, els Estats Units, la Xina i Alemanya; igual que passava el 2012. Per contra, la marca Espanya és una de les que major retrocés ha patit el darrer any, al caure al 18è lloc respecte el 13è de l'any anterior. El valor de la marca Espanya és el 9è entre els que més perden (un 20% de pèrdua); sent l'única del Top 20 entre les 10 amb més caiguda de valor.

1. Estats Units (1)
2. La Xina (2)
3. Alemanya (3)
4. Regne Unit (5)
5. Japó (4)
6. França (6)
7. Canadà (7)
8. Brasil (8)
9. L'Índia (9)
10. Austràlia (12)
11. Rússia (11)
12. Itàlia (10)
13. Holanda (15)
14. Suïssa (14)
15. Mèxic (16)
16. Corea del Sud (17)
17. Suècia (18)
18. Espanya (13)
19. Turquia (19)
20. Polònia (20)

Entre parèntesi, posició del 2012