25
de Setembre
de
2015
Act.
25
de Setembre
de
2015
La generació dels Millennials està donant molt de què parlar. Segons David Lahoz, professor en The Valley Digital Business School i CCO de Carat Barcelona, es tracta d'una generació d'entre els 18 i 34 anys que va néixer en l'era digital, sent els primers nadius digitals, però que al mateix temps han arribat a l'edat adulta immersos en una profunda crisi.
Una generació hiperconectada, amb un perfil altament digital molt reflectit, per exemple, en el procés de compra. Encara que en alguns casos la seva capacitat econòmica és reduïda, tendeixen a centrar aquesta capacitat a adquirir productes que realment desitgen.
Per això, el procés d'informació abans de realitzar una compra mai ha estat tan intens. El 62% dels Millennials indica que necessita estar segur d'haver considerat totes les opcions possibles abans de decidir què comprar, utilitzant la xarxa com a principal punt d'informació per prendre la decisió de compra, i en un 75% finalment realitza l'acte de compra online.
Aquest ús multipantalla del que presumeixen no els fa impermeables a la comunicació de les marques. El 58% utilitza un cercador per trobar informació sobre un producte que acaba de veure en la televisió, un 45% va directament a la web de l'anunciant i un 45% prefereix utilitzar les xarxes socials per conèixer més coses de la marca.
Però no és solament el procés d'informació sobre els productes i la decisió de compra el que s'ha modificat. Més de la meitat recomana aquest producte als seus amics, gairebé un 20% es fa seguidor de la marca comprada en Facebook i més d'un 10% comenta la seva compra a Twitter o en un blog.
Els Millennials i l'ús de la tecnologia
El segon element que els diferència és l'ús de la tecnologia com un acompanyant inseparable de tots els aspectes de la seva vida. De mitjana, disposen de més dispositius que la resta de la població, amb els quals es connecten diàriament a la xarxa. El majoritari segueix sent el PC (amb un 75%), seguit molt d'a prop pels dispositius mòbils (72%). La smart TV i les videoconsoles encara suposen un percentatge molt baix (4%).
Els Millennials utilitzen la xarxa intensament tant per comunicar-se com per informar-se però sobretot per entretenir-se. Així, el 73% es comunica a través de les Xarxes Socials i el 74% s'informa gràcies als cercadors. Els vídeos en Internet també són una bona fórmula per entretenir-se, segons el 53%. No obstant això, és el telèfon mòbil el seu dispositiu preferit. Més de la meitat d'ells pensa que és una part essencial de la seva vida social i més d'un terç se senten perduts sense ell.
Durant el dia, el mòbil i el seu accés a la xarxa es converteixen en l'activitat principal, solament superada lleugerament per la televisió en la sobretaula i el prevalgui estafi. Així, la TV queda desbancada per la connexió a Internet en minuts de consum diari: passen connectats 144 minuts diaris enfront dels 104 minuts que els dediquen a la TV.
A més, els Millennials són els que més utilitzen les noves tecnologies quan estan enfront del televisor. El 61% revisa les xarxes socials alhora que gaudeix del seu programa favorit, més de la meitat xateja amb els seus amics sobre el que estan veient i un 41% comenta alguna cosa sobre el mateix a les xarxes socials.
Old i Young Millenials
Segons l'estudi Consumer Connection System, realitzat per Carat i dau a conèixer per The Valley Digital Business School, dels Young Millennials (18-24 anys) només treballa el 10% a temps complet i el 80% segueix vivint amb els seus pares. Per la seva banda, dels Old Millennials (25-34 anys), més de la meitat té treball de jornada completa i el 63% està emancipat.
Els cicles de vida s'han modificat des del 2008. El segment de 18-34 anys aquest any tenia una taxa d'aturats del 27% enfront del 48% actual; això afecta a l'emancipació, que s'ha reduït 15 punts percentuals en aquest període de temps. No obstant això, la formació universitària va augmentar un 5%.
La informació, l'entorn col·laboratiu i la flexibilitat enfront dels canvis estan fortament arrelats a la seva forma de ser. Encara que la situació vital de molts dista de ser fàcil, són altament positius enfront del seu futur i actius en la resolució dels reptes que se'ls presenten dia a dia. D'aquí, que siguin la generació amb major nivell de formació: el 33% té titulació universitària. Sortir a l'estranger per buscar alternatives de futur ja no els suposa una barrera infranquejable ja que el 52% afirma que se sentiria còmode vivint a un altre país. Entre les seves principals passions es troben passar temps amb els amics, la música, la cuina i comprar.
Una generació hiperconectada, amb un perfil altament digital molt reflectit, per exemple, en el procés de compra. Encara que en alguns casos la seva capacitat econòmica és reduïda, tendeixen a centrar aquesta capacitat a adquirir productes que realment desitgen.
Per això, el procés d'informació abans de realitzar una compra mai ha estat tan intens. El 62% dels Millennials indica que necessita estar segur d'haver considerat totes les opcions possibles abans de decidir què comprar, utilitzant la xarxa com a principal punt d'informació per prendre la decisió de compra, i en un 75% finalment realitza l'acte de compra online.
Aquest ús multipantalla del que presumeixen no els fa impermeables a la comunicació de les marques. El 58% utilitza un cercador per trobar informació sobre un producte que acaba de veure en la televisió, un 45% va directament a la web de l'anunciant i un 45% prefereix utilitzar les xarxes socials per conèixer més coses de la marca.
Però no és solament el procés d'informació sobre els productes i la decisió de compra el que s'ha modificat. Més de la meitat recomana aquest producte als seus amics, gairebé un 20% es fa seguidor de la marca comprada en Facebook i més d'un 10% comenta la seva compra a Twitter o en un blog.
Els Millennials i l'ús de la tecnologia
El segon element que els diferència és l'ús de la tecnologia com un acompanyant inseparable de tots els aspectes de la seva vida. De mitjana, disposen de més dispositius que la resta de la població, amb els quals es connecten diàriament a la xarxa. El majoritari segueix sent el PC (amb un 75%), seguit molt d'a prop pels dispositius mòbils (72%). La smart TV i les videoconsoles encara suposen un percentatge molt baix (4%).
Els Millennials utilitzen la xarxa intensament tant per comunicar-se com per informar-se però sobretot per entretenir-se. Així, el 73% es comunica a través de les Xarxes Socials i el 74% s'informa gràcies als cercadors. Els vídeos en Internet també són una bona fórmula per entretenir-se, segons el 53%. No obstant això, és el telèfon mòbil el seu dispositiu preferit. Més de la meitat d'ells pensa que és una part essencial de la seva vida social i més d'un terç se senten perduts sense ell.
Durant el dia, el mòbil i el seu accés a la xarxa es converteixen en l'activitat principal, solament superada lleugerament per la televisió en la sobretaula i el prevalgui estafi. Així, la TV queda desbancada per la connexió a Internet en minuts de consum diari: passen connectats 144 minuts diaris enfront dels 104 minuts que els dediquen a la TV.
A més, els Millennials són els que més utilitzen les noves tecnologies quan estan enfront del televisor. El 61% revisa les xarxes socials alhora que gaudeix del seu programa favorit, més de la meitat xateja amb els seus amics sobre el que estan veient i un 41% comenta alguna cosa sobre el mateix a les xarxes socials.
Old i Young Millenials
Segons l'estudi Consumer Connection System, realitzat per Carat i dau a conèixer per The Valley Digital Business School, dels Young Millennials (18-24 anys) només treballa el 10% a temps complet i el 80% segueix vivint amb els seus pares. Per la seva banda, dels Old Millennials (25-34 anys), més de la meitat té treball de jornada completa i el 63% està emancipat.
Els cicles de vida s'han modificat des del 2008. El segment de 18-34 anys aquest any tenia una taxa d'aturats del 27% enfront del 48% actual; això afecta a l'emancipació, que s'ha reduït 15 punts percentuals en aquest període de temps. No obstant això, la formació universitària va augmentar un 5%.
La informació, l'entorn col·laboratiu i la flexibilitat enfront dels canvis estan fortament arrelats a la seva forma de ser. Encara que la situació vital de molts dista de ser fàcil, són altament positius enfront del seu futur i actius en la resolució dels reptes que se'ls presenten dia a dia. D'aquí, que siguin la generació amb major nivell de formació: el 33% té titulació universitària. Sortir a l'estranger per buscar alternatives de futur ja no els suposa una barrera infranquejable ja que el 52% afirma que se sentiria còmode vivint a un altre país. Entre les seves principals passions es troben passar temps amb els amics, la música, la cuina i comprar.