• Empresa
  • Pagar sense saber el destí: les empreses que estan capgirant el turisme

Pagar sense saber el destí: les empreses que estan capgirant el turisme

És el factor sorpresa, la manca de temps per organitzar un viatge o la influència de les xarxes socials el que impulsa aquesta moda? Waynaboox, Flappin i Drumwit revolucionen les vacances

L’equip de Waynabox, pioner en els viatges sorpresa a Catalunya | Cedida
L’equip de Waynabox, pioner en els viatges sorpresa a Catalunya | Cedida
03 d'Agost de 2024

La nova tendència en turisme són les escapades d'última hora a destinacions sorpreses. Aquest tipus de viatge satisfà el desig de viure experiències emocionants i ben planificades, allunyant-se del turisme convencional. És el factor sorpresa, la manca de temps per organitzar un viatge o la influència de les xarxes socials el que impulsa aquesta moda?

 

En aquest context, han sorgit iniciatives que busquen promoure aquest estil de viatge, amb exemples destacats com Drumwit, Flappin i Waynabox. "Waynabox va néixer amb l'objectiu d'oferir formes més espontànies i divertides de viatjar. El 2014 vam crear el concepte dels viatges sorpresa, on el client escull fàcilment les dates i amb qui viatjarà, a més de tenir una llista de destinacions de la qual pot descartar les que no desitja visitar. Després, només ha d'esperar entre 24 i 48 hores per rebre tots els detalls del viatge", explica Jordi Agustí Fonoll, CEO de Waynabox, en una entrevista amb VIA Empresa. Agustí també destaca que el seu objectiu és maximitzar el temps del viatger a la destinació, assegurant que arribin d'hora al matí del primer dia o tornin a la tarda/nit de l'últim dia.

Waynabox, pioner en els viatges sorpresa a Catalunya

Jordi Agustí Fonoll, CEO de Waynaboox
Jordi Agustí Fonoll, CEO de Waynaboox | Cedida

“Al principi volíem vendre bitllets d'última hora, provinents de les aerolínies. En provar aquest producte, vam descobrir que a la gent li encantava, però el que realment importava no era si compraves el bitllet d'última hora o quan ho feies; l'essencial era l'adrenalina de no conèixer la destinació”. “Així que vam entendre que no es tractava de vendre bitllets d'última hora, sinó de preparar tot el viatge, mantenir el secret i sorprendre el viatger 48 hores abans, afegint aquell toc d'aventura”, afegeix el CEO. Des dels seus inicis, Waynabox ha organitzat prop de 100.000 escapades a una destinació sorpresa per a més de 250.000 viatgers.

 

Waynabox ha organitzat prop de 100.000 escapades a una destinació sorpresa per a més de 250.000 viatgers

Actualment, Waynabox, amb un equip de 25 persones amb seu a Barcelona, està present a Alemanya, Àustria, Bèlgica, Espanya, França, Itàlia, Països Baixos, Portugal, Regne Unit i Suïssa. Contràriament al que es podria pensar, els viatges oferts per Waynabox no estan destinats exclusivament als més joves. De fet, l'equip de Waynabox destaca que la mitjana d'edat dels seus viatgers és de 37 anys, i que el 60% d'ells són dones, davant del 40% d'homes.

Waynabox aposta per aquest model de negoci amb un preu de 150 euros per un viatge de 3 dies i dues nits, fet que ha aportat al projecte una facturació d'uns 7,5 milions d'euros aquest 2023. Esperen tancar l'any 2024 amb un volum de facturació d'entre 12 i 14 milions d'euros. Després dels bons resultats obtinguts, Fonoll té clares les perspectives de futur: "Volem continuar creixent a Espanya, però sobretot portar els països internacionals al mateix nivell on està Espanya".

El model prescriptiu, la innovadora proposta de la catalana Flappin

Pol Clavell, CEO i cofundador de Flappin
Pol Clavell, CEO i cofundador de Flappin  | Cedida

No va ser fins al 2021 que la catalana Flappin va endinsar-se en el món dels viatges sorpresa. Des de llavors, no ha parat de créixer, i avui ja són molts els adeptes al destí sorpresa. “Nosaltres el que fem és prescriure al viatger; digerim tots els hotels disponibles i, d'acord amb les preferències del client, li diem quines són les tres millors opcions, tant pel que fa als vols com als hotels”, explica a VIA Empresa Pol Clavell, CEO i cofundador de Flappin. Clavell destaca que aquest enfocament és el que els diferencia de la resta, ja que són un model prescriptiu: “Optimitzem tota la recerca. Al final, el client estalvia temps i diners, perquè assegurem un millor preu respecte a si ho reservés per diferents plataformes”.

El projecte té el seu focus en ampliar el producte: “La nostra missió és simplificar la reserva i la planificació d'un viatge, a més de maximitzar l'experiència en destí”, afirma Clavell. “Vam començar amb el paquet de viatge sorpresa i fa un mes hem ampliat el producte amb el paquet destí, és a dir, ara també pots escollir el destí amb Flappin”. 

Clavell (Flappin): “La nostra missió és simplificar el la reserva i la planificació d'un viatge”

La startup catalana va registrar un volum de facturació d'1,3 milions d'euros el 2023 i té una projecció de creixement del 20% per al 2024. “De cara al 2025 començarem una ronda de finançament d’un milió d’euros”, apunta el cofundador. Actualment, Flappin està destinant bona part dels seus esforços a acabar d’enllestir el producte dels paquets destí. “Un cop tinguem el producte més tancat, començarem a centrar-nos una mica més en l'expansió”, afegeix.

El CEO de Drumwit preveu un futur brillant: 50 milions d'euros en tres anys

 Alex, el CEO de DRUMWIT
Alex, el CEO de DRUMWIT | Cedida

Drumwit és una altra empresa catalana que fa sentir als viatgers l'emoció de pagar sense conèixer el destí. Nascuda el 2017, l'empresa té com a objectiu obrir-se a nous mercats i créixer cada any. "Acabarem l’any 2024 amb un volum de facturació entre els 12 i 14 milions d’euros”, afirma l'Alex Juan Mehlert, CEO i fundador de Drumwit. "En tres anys, planegem arribar als 50 milions d’euros de volum de facturació, sent optimistes”, afegeix Mehlert.

Actualment, Drumwit compta amb gairebé 200.000 clients que confien en els seus viatges, els quals mantenen el destí en secret fins a 48 hores abans. Pel que fa al que els diferencia de la resta, Mehlert destaca el preu: segons el CEO, són els que ofereixen els preus més competitius. Mehlert conclou que, actualment, són la startup que més viatges sorpresa ven.