L'empresa centenària Frigorífics Ferrer preveu tancar el 2024 amb una facturació de 150 milions

Els plans de la firma vigatana a curt termini impliquen ampliar les instal·lacions i apostar per la digitalització

L'empresa centenària Frigorífics Ferrer | ACN L'empresa centenària Frigorífics Ferrer | ACN

Frigorífics Ferrer preveu tancar l'exercici del 2024, l'any en què la companyia vigatana arriba al seu centenari, amb una facturació de 150 milions d'euros. De la parada de peix al carrer de la Ramada de Vic dels anys 20, s'ha passat en cent anys a una empresa referent en distribució de peix fresc i alimentació congelada a escala de tot Catalunya. Des del mes de juny, Juli Ferrer, quarta generació, està al capdavant de la companyia. Ferrer ha explicat a l'ACN que l'objectiu a curt termini és centrar-se a fer créixer els nous mercats que han obert a Madrid i València i ampliar les instal·lacions a Catalunya, amb una nova plataforma de congelat que implicarà una inversió de vuit milions. La companyia també farà una aposta per la digitalització.

Manela Fargas i Julià Ferrer van obrir la peixateria Ca la Manela als anys 50 al carrer dels Argenters de Vic, després de regentar durant molts anys una parada de peix al carrer de la Ramada de Vic. L'activitat a Ca la Manela va anar creixent i als anys 70 van obrir el primer magatzem amb cambra de congelat. Aquella dècada van obtenir l'exclusivitat de Pescanova i Frigo a Osona i al Ripollès.  Als 90 i 2000 l'empresa va anar creixent fins que el 2010 van comprar una nau a Mercabarna.

De la parada de peix al carrer de la Ramada de Vic dels anys 20, s'ha passat en cent anys a una empresa referent en distribució de peix fresc i alimentació congelada a escala de tot Catalunya

Julià Ferrer ha explicat que quan ell va començar "tenia molt interès en què l'empresa es fes gran per poder comprar en origen". En aquells moments no tenien prou volum, però això ha canviat substancialment. "Ara ja fa uns quants anys que tenim capacitat per portar producte d'arreu del món", ha assenyalat. A Vic tenen la plataforma més important de peix congelat, i a Mercabarna se centren en el peix fresc. Des de les plataformes, després surt als magatzems que tenen a Figueres, Lleida o Tarragona, en el cas de Catalunya, però arriben a clients del sud de França o Saragossa.

Canvi en el perfil del client

Julià Ferrer recorda que el perfil del client que tenien quan va començar fa 40 anys no té res a veure amb ara. Llavors venien a restaurants del voltant i peixateries. "Aquí venien peixateries de tota la comarca, fins i tot de fora, i feien com un segon mercat", ha explicat. Ara, però, peixateries en queden poques, i també es ven a cadenes de restauració, cadenes de supermercats o a clients que s'han agrupat. "La negociació, el tracte o la manera de servir no tenen res a veure", ha puntualitzat Ferrer. Per exemple, ara des de l'hostaleria ja demanen gairebé els peixos "per posar a la planxa". "Fem vestits a mida", ha assenyalat. El mercat ha canviat i no els ha quedat més remei que "adaptar-s'hi", ha conclòs el president del grup.

Ampliació del magatzem de Vic

Des de fa uns anys la central a Catalunya, que és el magatzem que tenen a Vic, i que actualment disposa d'espai per a 5.000 palets d'emmagatzematge, "ja no és suficient". L'objectiu és doblar aquesta capacitat. Però no només la capacitat, apunta Ferrer, sinó que  l'ampliació també permetrà millorar les expedicions o la preparació de les comandes diàries.  En aquests moments la companyia es troba en un procés per escollir els terrenys més idonis, però la intenció és ubicar el nou magatzem a Osona. La inversió es mourà entre els vuit i els deu milions d'euros.
 

Més informació
Galenicum Derma preveu duplicar facturació després de comprar quatre marques a Ferrer España
Avui et destaquem
El més llegit