La Conselleria d'Empresa i Treball del Govern de la Generalitat ha sancionat 16 aerolínies mitjançant l'Agència Catalana del Consum. Segons el departament, les empreses no haurien informatcorrectament els consumidors durant la pandèmia sobre el dret a reemborsament el valor del seu bitllet en cas de cancel·lació del vol.
Segons han explicat en un comunicat, les aerolínies afectades seran Air Europa, Air France, British Airways, Easyjet, Fly Level, Iberia, KLM, Latam Airlines, Lufthansa, Qatar Airways, Ryanair, Swiss International Air Lines, TAP Air Portugal, Transavia, United Airlines i Vueling. A partir del mes de setembre, el Govern iniciarà inspeccions per a totes les aerolínies afectades per avançat aquests expedients sancionadors.
El motiu concret dels processos, segons explica el comunicat del Departament, es troba als llocs web de les aerolínies. Segons ha detectat la Conselleria, les empreses van facilitar els canvis de data dels vols, així com la compensació de cancel·lacions mitjançant cupons per futurs viatges, mentre que el reemborsament dels diners quedava relegat a "pestanyes que requerien navegacions llargues i poc intuïtives".
Segons la Conselleria, aquesta asimetria en la presentació de la informació portaria al consumidor a prendre una decisió que, en cas d'haver tingut accés igual a altres opcions, no hauria triat – tot demanant a les aerolínies que facin totes les informacions igualment accessibles.