• Empresa
  • Només un 6% dels empresaris es planteja tancar el negoci

Només un 6% dels empresaris es planteja tancar el negoci

Un 46% aposta per la digitalització dels seus negocis com a resposta a aquesta crisi i un 37% ha aplicat un ERTO

Un 37% dels empresaris ha aplicat un ERTO | iStock
Un 37% dels empresaris ha aplicat un ERTO | iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
21 d'Abril de 2020
Act. 22 d'Abril de 2020

Només un 6% dels empresaris catalans es plantegen la possibilitat de tancar per la crisi de la covid-19. L'associació sense ànim de lucre Netmentora Catalunya i l'agència Weber Shandwick han realitzat una enquesta als membres d'aquesta xarxa de líders d'empresa per conèixer la situació dels empresaris i emprenedors en aquesta situació.

 

Amb 80 qüestionaris respostos, un 65% dels empresaris i emprenedors han manifestat que està clar que, en el proper mes, la crisi del coronavirus farà que redueixin els seus ingressos però, al seu torn, veuen possible l'inici de la recuperació en 6 mesos (un 38%). Pel que fa a la supervivència d'empreses i ocupació, només un 3% es planteja tancar. De tots els participants, un 50% s'ha plantejat un ERTO i, per ara, només un 37% ho ha hagut de dur a terme. No obstant això, un 14% de les empreses s'ha vist obligada a realitzar algun acomiadament.

 

En el sector serveis la realitat és una altra. Ana Llaudet i Prosper Rigot, emprenedors que van fundar Penguins Barcelona fa 4 anys i membres de Netmentora, afronten un ERTO del 100% de la plantilla i un demà desconegut amb la seguretat d'haver d'afrontar mesures extremes de seguretat i sanitat. Enfront de la incertesa, han apostat per estar a prop dels seus clients i dels seus treballadors. "Cal treballar molt i molt bé perquè el teu negoci funcioni i generi tresoreria: vivim en un món de molta incertesa i només una tresoreria sòlida pot evitar la fallida de l'empresa en temps de crisi", explica Rigot.

El 73% dels enquestats ha respost a aquesta crisi activant mesures concretes per frenar el seu impacte. El 46% dels emprenedors i empresaris de la xarxa ha apostat per la digitalització dels seus negocis, potenciant la venda online i/o oferint serveis online. A més, entre altres accions, destaquen l'estudi i desenvolupament de nous productes, nous clients o mercats i fins i tot la transformació del negoci a una altra activitat.