• Empresa
  • Les empreses amb estratègia LGTBI, més competitives

Les empreses amb estratègia LGTBI, més competitives

L'informe 'Aequalis' analitza les bones pràctiques de 13 grans companyies perquè siguin referents

La presentació de l'informe 'Aequalis' sobre les bones pràctiques en diversitat LGTBI de les empreses | ACN
La presentació de l'informe 'Aequalis' sobre les bones pràctiques en diversitat LGTBI de les empreses | ACN
ACN
Barcelona
13 de Desembre de 2019

Un informe que analitza la gestió de la diversitat LGTBI a les empreses conclou que les que tenen no només bones pràctiques sinó estratègies consolidades en la matèria poden tenir més èxit i obtenir beneficis en el seu negoci. El document Aequalis 2018 analitza la gestió de la diversitat interna en 13 grans empreses per convertir-les en referents de bones estratègies en la matèria. El document assegura que existeixen molts motius perquè les empreses incloguin la diversitat LGBTI en les seves agendes com ajustar-se a la legalitat, el fet que la discriminació afecta els drets laborals dels treballadors, o ser atractives pel nínxol de mercat LGBTI, creador de tendències.

 

Segons l'informe, al contrari del que passa a les cultures anglosaxones, on la inclusió comença per les grans corporacions, cala a la societat i es materialitza en avanços legislatius, a l’Estat espanyol l’itinerari és al revés. S’ha començat per les lleis, s’ha continuat per la sensibilització de la societat i ara arriba la inclusió de la diversitat LGBTI en el lloc de treball.

 

"L'excel·lència en la gestió de la diversitat en les empreses ha d'emanar de la direcció general, ha de ser transversal i ha de veure's com un avantatge competitiu i no com un cost", diu Margarita Alonso, directora acadèmica de l'informe.

Alonso ha instat a seguir treballant i a no caure en la complaença, i ha recordat que les empreses no poden fer només actes de cara a la galeria, sinó que han de tenir estratègies clares i consolidades. Aquestes estratègies passen, segons ella, per buscar vincles entre la bona gestió de la diversitat interna i el negoci, passar d'una visió tàctica a una visió estratègica. No obstant això, ha recordat que la gestió de la diversitat no és activisme i que les empreses no són ONG.