Les obres del segon major hub de recàrrega d'Endesa a Espanya ja han començat. Aquest nou espai, dedicat a la recàrrega de vehicles elèctrics, estarà ubicat al centre comercial Parc Vallès, un referent a Terrassa i al Vallès Occidental, a prop de Barcelona. Amb 30 punts de recàrrega i 1,6 MW de potència, serà el segon hub de recàrrega més gran d'Endesa a Espanya en termes de potència, i l'espai més gran de recàrrega d'Endesa a Catalunya.
Els carregadors ultraràpids de 300 kW són l'estrella del projecte, amb fins a 8 places de recàrrega, però l'objectiu per facilitar la mobilitat elèctrica va més enllà. I és que, quan acabin les obres, Parc Vallès disposarà d'un total de 30 places de recàrrega de la mà d'Endesa amb diferents tecnologies, des de la semiràpida fins a la ultraràpida, per la qual cosa l'oferta serà àmplia i variada.
Els carregadors ultraràpids de 300 kW són l'estrella del projecte, amb fins a 8 places de recàrrega
Quan acabin les obres, hi haurà un total de 8 punts de recàrrega ultraràpida fins a 300 kW; 6 de ràpida fins a 60 kW; i altres 16 de semiràpida a 22 kW. Actualment, ja estan operatius 10 dels punts de recàrrega semiràpida, la qual cosa permet als usuaris carregar el 80% de la bateria dels seus vehicles elèctrics en aproximadament de 2 a 4 hores, depenent de la capacitat de la bateria del vehicle i la potència de recàrrega que admeti el cotxe. Amb aquesta primera fase, realitzada l'any passat, l'objectiu era dotar el centre comercial d'un bon primer servei de recàrrega semiràpida i fer-ho tan aviat com fos possible perquè els visitants puguin connectar i carregar el seu cotxe mentre gaudeixen de la sòlida i àmplia proposta d'oci, restauració i serveis del centre comercial.
Ara es fa un pas més enllà i es despleguen diferents tecnologies i més potents per oferir recàrregues d'entre 5 i 15 minuts en ultraràpida, i de 30 a 60 minuts en càrrega ràpida. D'aquesta manera, es combina en una mateixa ubicació diferents velocitats de recàrrega (ultraràpida, ràpida i semiràpida), perquè cada usuari de vehicle elèctric pugui utilitzar la que millor s'adapti a les seves necessitats o preferències.
Es combina en una mateixa ubicació diferents velocitats de recàrrega (ultraràpida, ràpida i semiràpida)
Daniel Ortiz, director de mobilitat elèctrica d'Endesa, ha volgut destacar que “el cotxe elèctric suposa un canvi de mentalitat, perquè es pot carregar en molts llocs, no només a l'estació de servei com passa amb els cotxes de combustió. El nostre objectiu des de fa més d'una dècada, i aquesta nova instal·lació ho confirma, és ser facilitador de la recàrrega del cotxe elèctric i fer-ho allà on ho necessiten els usuaris, oferint sempre ubicacions de conveniència i en llocs estratègics.”
Segons Núria Gàndara, gerent de Parc Vallès, “fa uns mesos vam acabar unes importants obres de remodelació de Parc Vallès que ens han permès obrir nous espais de confort amb l'objectiu que l'estada dels visitants sigui més emocional i experiencial, ampliant vegetació, zones infantils, de descans, etc. El següent pas era ampliar del 10 a 30 els punts de recàrrega per a vehicles elèctrics, oferint així una experiència completa”. Gàndara afegeix: “volem contribuir a l'expansió de la infraestructura de recàrrega pública, atraient nous visitants i augmentant la freqüència de visita i el temps d'estada”.
Solucions de recàrrega
Amb aquesta nova inauguració, Endesa avança en el seu compromís de facilitar la mobilitat elèctrica a tots els usuaris, no només a les ciutats amb tota la tipologia de càrrega adaptada a tota mena d’usos en aparcaments, centres comercials, restaurants, hotels, hospitals, etc., sinó també apostant per la recàrrega ultraràpida a la carretera que permeti als usuaris no tenir dubtes a l’hora de fer viatges de llarga distància. De fet, Endesa, dins del seu pla de desenvolupament d’infraestructura de recàrrega pública, ha desplegat més de 5.800 punts de recàrrega per tota Espanya amb totes les tecnologies (més de 1.400 a Catalunya). Del total, més del 40 % són de tecnologia ràpida o ultraràpida, tant en entorns urbans com a la carretera. Del total, prop de 700 punts són de tecnologia ultraràpida amb potències d’entre 150 kW i 350 kW i que, en la seva majoria, estan situats en zones properes a carreteres.