Endesa instal·larà més de 108.000 punts de recàrrega públics i privats per a vehicles de tot l'Estat, segons ha informat la companyia en un comunicat. Es portarà a terme mitjançant Endesa X, la nova línia de negoci que ofereix serveis de valor afegit i solucions tecnològiques innovadores en el món de l’energia.
Amb el desplegament de més de 8.500 punts de recàrrega pública del 2019 al 2023 –que suposa una inversió de 65 milions d’euros– , així com d’uns 100.000 punts privats, Endesa llança, amb diferència, el Pla més ambiciós per impulsar la mobilitat elèctrica que s’ha posat en marxa fins ara a la península.
El conseller delegat d’Endesa, José Bogas, ha afirmat que “la mobilitat elèctrica és un pilar estratègic per Endesa, ja que es tracta d’una peça fonamental per avançar cap a un sistema energètic totalment descarbonitzat al 2050, objectiu que és compartit per tots els països que van firmar els acords de la Conferència de París COP21 i per un elevat número d’agents socials i econòmics de molt diversa naturalesa, tan nacionals com internacionals”.
Garanties de mobilitat
Un cop els fabricants d'automòbils han aconseguit incrementar de manera substancial l'autonomia de les bateries, i que el preu dels vehicles elèctrics comença a ser competitiu enfront dels de combustió, és necessari superar un últim obstacle per facilitar la transició real cap a la mobilitat elèctrica: oferir una gran xarxa de punts de recarrega perquè els conductors puguin moure’s amb garantia per tot el país.
L'objectiu d'aquest ambiciós Pla d'Endesa X és, precisament, eliminar aquesta inquietud del mercat a través del desplegament massiu de punts de recarrega, tot facilitant així el desig d'un elevat nombre de conductors, ja que –segons els estudis de mercat realitzats– fins a un 40% dels enquestats declara estar disposat a comprar un vehicle elèctric.
El Pla d'Infraestructures de Recàrrega de la Companyia ha permès també la presentació d'Endesa X, que neix amb la voluntat de respondre a la transició energètica i a les necessitats canviants d'un client més conscient i sofisticat, de manera que desenvolupa i comercialitza una gamma de productes innovadors i solucions digitals dirigides a quatre línies de negoci: ciutats, llars, indústries i mobilitat.