Endesa ha instal·lat durant el 2019 un total de 768 telecomandaments en centres de transformació de Catalunya amb l’objectiu de millorar la qualitat del servei del territori, segons informen en un comunicat. Els nous dispositius, que han suposat una inversió de 17,7 milions d'euros, permeten reduir en un 20% el temps d’interrupció del servei en cas d’incidències.
Aquests sistemes de control remot permeten realitzar maniobres d’operació a distància. Així, des del Centre de Control que Endesa té a Barcelona, es pot accionar a distància els dispositius de les instal·lacions sense haver de desplaçar equips sobre el terreny en cas d'incidències, ja siguin pròpies o derivades de l'acció d'agents externs.
El Centre de Control rep informació que permet detectar i aïllar els defectes que puguin produir-se a la xarxa mitjançant els elements de detecció de pas de defecte. D’aquesta manera s’estalvia temps en la localització d’avaries, amb la conseqüent reducció del temps d’interrupció del subministrament elèctric als clients que s’alimenten d’aquestes instal·lacions, que en el cas de Catalunya són més d’un milió de clients de forma directa i, indirectament, tot el territori. Un total de 653 municipis s’han beneficiat d’aquestes actuacions.
Endesa està realitzant, en els últims anys, una important inversió en la tecnificació de la seva xarxa per dotar la infraestructura elèctrica dels darrers avenços tecnològics, amb l’objectiu de donar una resposta adequada a les especificitats del territori i a les necessitats del seu mercat. La reforma apropa les instal·lacions de la companyia a un model de gestió més eficient de la xarxa mitjançant la automatització de les seves infraestructures, un aspecte bàsic de les anomenades xarxes intel·ligents o smart grids.