• Empresa
  • Energia i burocràcia, punts febles de la competitivitat

Energia i burocràcia, punts febles de la competitivitat

Segons la Cambra de Comerç de Barcelona, el factor més ben valorat per les empreses són els proveïdors

El sector eòlic europeu dóna suport a les energies renovables
El sector eòlic europeu dóna suport a les energies renovables
EFE
22 de Setembre de 2014
Act. 22 de Setembre de 2014
Quins són els millors i pitjors aspectes de la competitivitat? La Cambra de Comerç de Barcelona s'ha fet aquesta pregunta i l'ha respòs amb una enquesta on les empreses han explicat que els principals punts febles són l'energia i la burocràcia. Aquests dos punts han rebut una valoració inferior a 2.5 en una escala d'1 a 5.

Aspectes positius
D'altra banda, les 3.182 empreses de Catalunya que han participat en l'enquesta han detallat que el més ben valorat són la quantitat i qualitat dels proveïdors (encara que no arriba a una nota de 4), les infraestructures de transport i telecomunicacions, l'oferta de treballadors i la regulació mediambiental.

Puntuació per sectors
La indústria i el comerç són els sectors que tenen una valoració més negativa del factor energia, mentre que la construcció, l'hostaleria i el comerç són les que atorguen la puntuació més baixa a l'entorn administratiu i burocràtic.

Les empreses han donat un aprovat just a la qualitat de la regulació del mercat de treball i també a la fiscalitat.

Per dimensió de les empreses, la valoració de les empreses més petites és més negativa que la que fan les empreses grans, sobretot quan es refereix a l'energia i la burocràcia. En el cas de la regulació ambiental, la valoració és més negativa per a les empreses de més dimensió.

El factor intern de competitivitat més ben valorat per les empreses ha estat l'organització i direcció de les companyies, mentre que la internacionalització té la puntuació més baixa.

En general, la indústria és el sector que fa una valoració més positiva dels seus factors de competitivitat interns, mentre que la construcció i els serveis són els que fan una valoració més baixa.