"Ara més que mai la publicitat ha de respondre a les necessitats i expectatives de la societat", assegura el director general de comunicació i relacions institucionals de Naturgy, Jordi García Tabernero, en una entrevista a IP Mark. Aquest és el titular i aquests són els fets.
Com ha actuat Naturgy fins i tot abans de l'Estat d'Alarma? Era el 25 de febrer quan l'empresa energètica ja va activar un primer pla de protecció per als seus treballadors restrigint-los els viatges i incentivant el teletreball. Al llarg d'aquests mesos hi ha hagut un 75% de la plantilla que ha teletreballat en tot moment. L'altre 25% restant es trobava en centres essencials o disponible per atendre qualsevol avaria.
L'operadora capdavantera en gas i electricitat d'Espanya ja va anunciar el passat 11 de març l'ajornament de factures de llum per a pimes, particulars i autònoms, va ajudar els seus proveïdors i va llançar el subministrament gratuït a hotels medicalitzats i hospitals de campanya com IFEMA i Fira de Barcelona. Més de 4 milions dels seus clients domèstics amb tarifes liberalitzades, pimes i autònoms a Espanya poden sol·licitar l'ajornament del pagament de factures, a més d'1.100 proveïdors de Naturgy a Espanya amb 16.000 empleats han pogut acollir-se al programa de pagament al comptat de les seves factures.
La lluita energètica
A mesura que la crisi de covid-19 avançava, Naturgy anava impulsant noves iniciatives socials, incrementava la inversió en mitjans i reforçava la seva imatge de marca cap a la informació assistencial i d'utilitat pública. Tant és així, que la seva actuació en temps de coronavirus l'ha convertit en l'energètica més valorada, segons un estudi d'Havas Media.
Entre les seves campanyes més recents destaquen: Efigy Education, #Valientessosinuestraenergia o Tu Idea Suma amb la cessió de llits a l'hospital del Corredor d'Henares de Coslada, la fabricació de protecció facial amb impressores 3D o la donació a Creu Roja de 1,1 milions d'euros per a la compra de material sanitari.
Naturgy ofereix també un any de servei gratuït per a les avaries elèctriques i de gas i parell les reparacions electrodomèstics i aparells de gas. Una iniciativa dirigida a metges, infermeres, celadores, personal de neteja, als Cossos i Forces de Seguretat, així com als membres de l'Exèrcit i als Bombers. En total, més d'un milió de professionals.
Com està el nostre personal?
Segons García Tabernero, "el sector energètic en el seu conjunt ha estat un dels més involucrats en aquesta lluita. El nostre objectiu ha estat que, en condicions d'operació molt irregulars, les llars, supermercats, hospitals, empreses, etc. seguissin tenint en tot moment subministrament de llum i gas en condicions òptimes."
Com està el nostre personal? Aquesta és la primera pregunta que cada dia s'han fet al llarg d'aquests mesos tant el comitè de crisi operatiu com el comitè de direcció o el consell d'administració. El seu objectiu conjunt és la seguretat i salut de treballadors, mantenir l'operativa i els objectius i desenvolupar plans de suport per a clients i societat.
García Tabernero: "El debat llibertat versus seguretatpassarà a un primer pla quan l'emergència s'hagi estabilitzat; hi haurà temptacions per canviar el statu quo actual per part de més d'un govern"
"Milers de treballadors de les diferents companyies no han pogut quedar-se a casa, sinó que han estat al peu del canó dels diferents centres de producció d'energia o atenent al carrer les urgències que s'han produït durant aquest període. Ells han estat la nostra primera línia, els nostres herois particulars", afegeix el director general de comunicació i relacions institucionals de Naturgy.
I sobre el futur? García Tabernero augura que "el debat lliberteu versus seguretatpassarà a un primer pla quan l'emergència s'hagi estabilitzat; estic segur que hi haurà temptacions per canviar el statu quo actual per part de més d'un govern. I en clau empresarial, sens dubte hi haurà una major pressió social i majors penalitzacions cap a aquelles companyies que duguin a terme males pràctiques socials, mediambientals o d'integritat".
Actuar i comunicar més enllà de les vendes i el compte de resultats.