• Empresa
  • Vodafone vol acomiadar 1.200 treballadors a tot Espanya

Vodafone vol acomiadar 1.200 treballadors a tot Espanya

La companyia justifica l'ERO per "raons econòmiques, productives i organitzatives", així com per un canvi de comportament del client

Vodafone busca un model organitzatiu més simplificat | Europa Press
Vodafone busca un model organitzatiu més simplificat | Europa Press
Redacció VIA Empresa
Barcelona
10 de Gener de 2019
Act. 10 de Gener de 2019

Vodafone Espanya vol acomiadar 1.200 treballadors, el 23,5% de la plantilla, segons ha anunciat la companyia als representants sindicals i a través d'un comunicat. Només al 22@ de Barcelona, la companyia compta amb 300 treballadors. 

L'empresa ha citat els treballadors a una reunió a finals de gener i ha justificat els acomiadaments per "raons econòmiques, productives i organitzatives". A més, l'operador ha detallat que ha convocat els sindicats per iniciar a finals de gener el període de consultes d'aquest Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO), un procés que es perllongarà durant un mes i per buscar un acord amb els representants dels treballadors.

Segons Vodafone, ha tingut una caiguda d'ingressos i d'Ebitda i, a més a més, vol potenciar un model organitzatiu "més simplificat" i més "competitiu". "Vodafone, sent sensible a l'impacte d'aquesta mesura, aborda la negociació amb la determinació d'arribar al millor acord possible amb la representació social tant pels empleats com per l'empresa", ha assegurat la companyia.

A més, Vodafone Espanya explica que el procediment  persegueix "revertir la negativa evolució del negoci, reforçar la seva sostenibilitat, protegir la capacitat d'inversió i dissenyar una organització més competitiva i millor adaptada al que demanen els clients", al mateix temps que assenyala que en l'actual context de mercat la demanda de serveis continua creixent de manera exponencial, però en canvi els preus no augmenten, com reflecteix que prop del 50% de les altes brutes estan associades amb ofertes "low i medium cost".

Per acabar, afegeix que les actuals expectatives dels clients, que exigeixen una relació àgil, senzilla i immediata, fan que Vodafone busqui un model organitzatiu més simplificat i que reforci la coordinació i sinergies entre els equips.