Els Estats Units trien Catalunya com a destinació turística preferent. Durant l'any 2019, l'últim amb normalitat en el sector turístic abans de la pandèmia, els visitants nord-americans van fer al país una despesa total de 2.500 milions d'euros, convertint-se en el país d'origen que més diners va deixar al turisme català.
Durant les campanyes turístiques prèvies a la pandèmia, Catalunya va rebre més d'un milió i mig de turistes estatunidencs – prop de la meitat dels nord-americans que passaven períodes vacacionals a l'Estat Espanyol. Segons les dades del departament d'Empresa, la despesa mitjana per turista i dia dels visitants dels Estats Units és de 320 euros, substancialment per sobre de la mitjana al país, que no arriba als 200. Així, tot i que només el 8% dels turistes que van arribar a Catalunya el 2019 eren estatunidencs, aquests van representar prop del 12% de la despesa total.
Segons informa la conselleria, els turistes provinents dels Estats Units arriben principalment en avió (82,5%), tot i que també són "grans creueristes", s'allotgen en hotels (76,4%) i no han comprat cap tipus de paquet turístic (68,4%). La conselleria detecta entre aquest col·lectiu un perfil amb alt poder adquisitiu i acostumat a fer viatges internacionals, interessat per la cultura i per les ciutats del país.
Per mantenir aquesta bona relació turística amb els Estats Units, el departament d'Empresa ha portat a terme una sèrie d'activitats digitals amb companyies turístiques nord-americanes per promocionar Catalunya com a destinació turística preferent. Segons la conselleria, més de 500 empreses del sector han participat en els workshops i webinars organitzats per l'Agència Catalana del Turisme i que han comptat amb la participació d'empreses i administracions de tot el territori.
Segons el director de l'ACT, David Font, "és el moment d'impulsar esdeveniments com aquest per estar en primera línia de les destinacions turístiques". Per Font, Catalunya ha d'estar ben posicionada "com a destinació turística segura i ben preparada per oferir les noves demandes del públic nord-americà".