Quantes vegades hem trucat a la perruqueria de sempre i no ens han agafat el telèfon? I si girem l'equació, quants locals d'estètica petits no poden permetre's tenir una persona que atengui les trucades telefòniques i per tant, acabin perdent una part dels seus clients? La fidelització del client, sobretot en negocis petits pot marcar la diferència i per aquest motiu, alguns d'aquests locals necessitarien una recepcionista permanent. Estetical Success, és una startup que neix de la necessitat d'aportar aquestes recepcionistes als petits comerços, de manera externalitzada i fàcil. Una nova manera de plantejar-se les recepcions dels negocis on ja no cal una persona física en la plantilla preparada per agafar el telèfon sinó que es pot aconseguir tot des d'una empresa externa.
"Des de Estetical Success entenem la importància d'ajudar tant a les clientes com a les professionals", explica David Aranda, CEO i fundador de l'empresa. Ell, juntament amb la seva sòcia i cofundadora Sonia Suitino i la col·laboració de Barcelona Activa volen convertir a aquesta companyia en el model de referència per a tots aquells locals que no tenen pressupost per inserir una persona encarregada de la recepció: "Vam començar el 2018 i el nostre objectiu és mantenir la fidelitat d'aquests empresaris", recorda el fundador.
Les operacions de l'empresa podrien semblar senzilles, però la realitat és que poden arribar a desvincular els empresaris i propietaris d'aquests comerços de grans quantitats de gestió de dades i quadrar horaris. "Nosaltres ens encarreguem d'agafar totes les trucades des de la nostra centraleta, ajudem a les clientes i automàticament posem data a les cites perquè els professionals puguin mantenir l'ordre", diu Aranda. A més, també utilitzen una aplicació web per agilitzar les tasques i organitzar les cites per internet, depenen de les preferències dels clients.
Aranda: "Hem creat el nostre programari propi i l'utilitzem en les nostres clientes"
"Hem creat el nostre programari propi i l'utilitzem en les nostres clientes", explica el fundador. Així doncs, la plataforma ajuda de manera externa als seus comerços, per tal sols una subscripció mensual, una model de pagament que des d'Estetical Success els sembla molt atractiu, ja que tal com explica Aranda: "Un cop entren els clients ja no marxen". Des que van començar, l'empresa ja ha aconseguit 23 subscripcions, ha posat data a unes 40.000 reserves i ha atès 30.000 trucades, unes xifres que, segons el fundador "demostren que era quelcom necessari".
Atenció de professionals
Una altra de les qualitats d'aquesta empresa és la formació de les seves teleoperadores, ja que totes tenen formació en l'àmbit de l'estètica i la perruqueria. "Per a nosaltres és molt important que els nostres treballadors puguin aconsellar a les clientes i se sentin en un espai especialitzat", recorda Aranda. Així doncs, amb la seva plantilla de sis treballadors, han aconseguit apostar per millorar el camp de l'atenció al client dels centres estètics i de perruqueria.
Aranda: "Per a nosaltres és molt important que els nostres treballadors puguin aconsellar a les clientes i se sentin en un espai especialitzat"
A més, dins de la mateixa subscripció, el mateix fundador també fa petites píndoles i classes de mentoria empresarial per als propietaris dels centres, ja que segons ell mateix explica "és molt important la contínua formació en un món com aquest". Seguint aquesta mateixa línia, el fundador també recorda que gran part de l'èxit de les empreses és el suport empresarial i la seva empresa "vol aconseguir donar-lo des de les trucades fins a les formacions".
Ampliació imminent
La companyia aposta clarament per la seva ampliació i dins del seu full de ruta hi ha l'expansió per aconseguir incentivar a molts més centres a utilitzar la seva plataforma. "Ens hem plantejat reclutar a un o una treballadora que ens ajudi a ampliar les nostres xarxes i amb el màrqueting per tal d'arribar a altres perfils del clients", assegura el cofundador. Tot i així, no entra dins dels seus plans expandir la seva plataforma a altres ectors sinó que volen realment centrar-se en el món de l'estètica i millorar l'atenció al client d'aquesta.
Estetical Success vol canviar el ritme de treball dels centres estètics, agilitzar la feina i aconseguir millorar el temps de resposta i l'atenció al client. Així doncs, la companyia combina les noves tecnologies amb l'assessorament per crear una plataforma interactiva per aconseguir millorar l'experiència de l'usuari i a la vegada reduir els costos del propietari del local. La paraula success significa èxit en anglès i, de fet, tal com descriu David Aranda: "Posar la paraula success en el nom de la nostra empresa denota les ganes i la certesa que tenim de que serà un èxit".