• Empresa
  • Esteve consolida el seu creixement assolint els 710 milions en ingressos nets

Esteve consolida el seu creixement assolint els 710 milions en ingressos nets

El 2023, els medicaments d'Esteve van arribar a prop de vuit milions de persones de tot el món

Els ingressos nets van créixer un 10% respecte al 2022 | Cedida
Els ingressos nets van créixer un 10% respecte al 2022 | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
16 de Maig de 2024
Act. 16 de Maig de 2024

Esteve ha presentat el seu informe anual del 2023, juntament amb l'estratègia i les iniciatives per continuar desenvolupant la seva activitat i el seu propòsit de millorar la vida de les persones. La companyia assegura haver "consolidat amb èxit el seu creixement" després d'uns ingressosnets de 710 milions d'euros, fet que suposa un increment del 10% respecte al 2022. Durant el 2023, els medicaments d'Esteve van arribar a prop de vuit milions de persones a tot el món.

Els ingressos a l'Estat van representar el 25% del total

Per regions, els ingressos a l'Estat van representar el 25% del total, amb un creixement del 2% respecte de l'any anterior. La resta de la Unió Europea va representar el 49% dels ingressos, amb un augment del 18%. Finalment, el 26% restant va procedir de la resta del món, amb un augment del 9%, especialment al mercat nord-americà.

El creixement d'Esteve es va veure impulsat per un augment significatiu de l'activitat de fabricació de principis actius farmacèutics. A més, la companyia va continuar ampliant el seu portfoli en àrees de medicina especialitzada i, en aquest sentit, la inversió en R+D va pujar als 38 milions d'euros, incloent-hi innovació de producte i de processos industrials.

"Aquests resultats positius ens permeten continuar invertint en la nostra visió, fomentant la innovació per a pacients", ha detallat StaffanSchüberg, CEO d'Esteve, qui ha afegit que "el 2023, vam fer passos significatius en la nostra estratègia per convertir-nos en una companyia farmacèutica internacional líder en àrees de medicina especialitzada". "El nostre full de ruta passa per reforçar encara més el nostre creixement a Europa, augmentant la nostra presència i ampliant la nostra cartera de productes”, ha apuntat.

Una empresa zero emissions per al 2050

El 2023, la firma va continuar el seu camí cap a la sostenibilitat, en línia amb el seu objectiu de convertir-se en una empresa amb zero emissions el 2050. Per aconseguir-ho, la companyia va comptar una vegada més amb energia 100% renovable a tots els seus centres i va reduir la seva empremta de carboni en un 5,3% respecte de l'any anterior.