Les estratègies de màrqueting més eficients per assolir l'èxit

Amb els anys, les estratègies de màrqueting han evolucionat, convertint-se avui dia en un dels pilars de les estratègies comercials de les empreses

El màrqueting de continguts permet oferir informació no publicitària d'interès per a l'usuari | iStock El màrqueting de continguts permet oferir informació no publicitària d'interès per a l'usuari | iStock

A l'hora de dirigir una empresa, una de les primeres preguntes que sorgeixen i un dels principals reptes a complir és arribar al client i donar-nos a conèixer. Això serà fonamental per al desenvolupament del nostre negoci i vital per a l'èxit d'aquest. Per aconseguir expandir-nos per al mercat i arribar a un ampli nombre de persones, les empreses aposten per diferents estratègies de màrqueting que permeten difondre el nom i el producte del nostre negoci entre els potencials consumidors d'aquest. Les estratègies de màrqueting han anat evolucionant amb el pas dels anys, convertint-se avui dia en un dels pilars fonamentals de les estratègies comercials de les empreses.

Perquè aquestes funcionin correctament, hem de conèixer quines són les principals estratègies que podem seguir. En primer lloc, és fonamental que aquestes s'adaptin a les necessitats de la nostra empresa, al producte que volem potenciar i que aconsegueixin donar a conèixer el nostre negoci i producte entre els potencials consumidors. Destacarem en el següent article algunes de les estratègies de màrqueting més importants que s'han posat en pràctica i que encara s'empren.

Patrocinis

Aquesta és una de les estratègies de màrqueting més emprades. Consisteix a patrocinar diferents esdeveniments, continguts, seccions esportives, etc. La finalitat és donar a conèixer la nostra empresa, però també es pretén generar una imatge de marca. Això permet que la nostra empresa es doni a conèixer o potenciï una imatge entre els consumidors. D'aquesta manera, les empreses creen i reforcen el seu brànding. En l'actualitat, el patrocini ve acompanyat també de la difusió per xarxes socials.

Els patrocinis són una de les estratègies de màrqueting més emprades

Email màrqueting 

Amb aquesta estratègia arribem a un gran nombre de persones. Ho aconseguim enviant un gran nombre de correus electrònics, sigui de manera individual o col·lectiva, on presentem el nostre producte, serveis o prestacions. Podem aconseguir connectar amb un gran nombre de persones i donar-nos a conèixer, desenvolupant una estratègia eficaç que facilita l'accés de possibles consumidors a la nostra empresa.

Anuncis en pàgines web

Cada vegada és més freqüent trobar una gran quantitat d'anuncis a internet quan naveguem per la web. El trànsit que registren aquestes és bastant elevat, convertint l'anunci a través de bàners i diferents pàgines en una oportunitat bona per arribar als consumidors i obrir-nos un forat en el sector.

Més info: De quina font provenen les dades del màrqueting personalitzat?

Màrqueting de continguts o content marketing

Aquesta estratègia permet oferir informació no publicitària d'interès per a l'usuari. L'empresa proporciona contingut útil i rellevant relacionat amb el seu sector i activitat per captar l'atenció de possibles clients que poden sentir-se atrets per aquests continguts. Amb aquesta idea pretenem fer un màrqueting velat, tenint en compte la saturació respecte al gran nombre d'empreses que s'anuncien a televisió, pàgines web, cartells, etc. D'aquesta manera, podem estar incidint en l'interès d'un potencial client que pot sentir interès pel nostre producte i activitat.

El màrqueting de continguts permet oferir informació no publicitària d'interès per a l'usuari

Posicionament en cercadors

En aquest cas, emprem les tècniques necessàries perquè la marca aparegui als primers resultats de cerca a Internet. L'optimització dels motors de cerca tècnicament rep el nom de SEO i és una estratègia de màrqueting digital. D'aquesta manera, en abordar diferents cerques, la nostra empresa apareixerà ben posicionada en aquests suports digitals cap als quals es dirigeix el trànsit de persones que naveguen per la web, aconseguint un reconeixement i també una major repercussió en el sector.

Xarxes socials

Com hem comentat anteriorment, les xarxes socials en l'actualitat suposen un component fonamental i necessari per al correcte desenvolupament de les estratègies de màrqueting. Algunes com Facebook, X (antic Twitter) o Instagram permeten arribar a un gran nombre de persones, suposant una manera extraordinària d'aconseguir repercussió i visualitzacions que ens situïn dins del mercat en una bona posició.

Més info: Del freebie marketing en diem màrqueting d’esquer i ham

A més de les estratègies que hem esbossat, més adaptades a les noves tecnologies i tenint en compte els actuals llocs on és més útil i eficaç promocionar-nos, també trobem les estratègies tradicionals de màrqueting. Realitzant diferents mesures com esdeveniments, cartelleria o anuncis als mitjans convencionals, aconseguim arribar a un sector ampli de la societat, amb unes característiques determinades que obrin nous camps cap als quals expandir el nostre producte i generar imatge de marca.

Realitzant diferents mesures com esdeveniments, cartelleria o anuncis als mitjans convencionals, aconseguim arribar a un sector ampli de la societat

Les estratègies de màrqueting suposen una eina fonamental per potenciar el producte, arribar a un nombre ampli de persones, aconseguint d'aquesta manera una major repercussió en el mercat i amb els potencials clients. Hem de tenir en compte que aquestes han d'estar correctament desenvolupades, adaptades al nostre públic objectiu i els clients que tenim, aconseguint així que la nostra imatge de marca sigui coneguda i atregui totes aquelles persones que puguin sentir-se atretes cap al nostre producte.

Més informació
Call To Agency: la professora i l'alumne que van decidir especialitzar els equips de màrqueting
Reconeixement facial i IA: Feeder proposa "una nova forma de fer màrqueting"
Quan el màrqueting es va deixar d'escriure amb majúscules
Avui et destaquem
El més llegit