La Comissió Europea ha inclòs Booking en la llista de plataformes que han de complir la llei de mercats digitals, les normes comunitàries amb què Brussel·les vol controlar el poder al mercat de les grans plataformes. En un comunicat, l'executiu comunitari ha dit que ha inclòs Booking a la llista perquè compleix els criteris, entre d'altres, d'usuaris anuals i considera que és un "accés important entre els consumidors i les empreses". Ara, la plataforma de reserves de viatges té sis mesos per complir les obligacions i restriccions fixades a la llei de mercats digitals. En cas d'incompliment, la companyia s'exposa a una multa de fins al 20% de la facturació global.
D'altra banda, l'executiu comunitari també ha obert una investigació a X per estudiar la impugnació de la companyia a estar inclosa en la llista de plataformes que han de complir les obligacions de la llei de mercats digitals. En la impugnació, la companyia va argumentar que, malgrat complir els criteris, no es podia considerar un "accés important entre els consumidors i les empreses". Brussel·les calcula concloure l'estudi en cinc mesos.
En cas d'incompliment, Booking s'exposa a una multa de fins al 20% de la facturació global
En canvi, Brussel·les ha acceptat les al·legacions dels serveis de publicitat en línia X Ads i TikTok Ads i els deixa fora dels que han de complir les normes de la llei de mercats digitals. En el cas de Booking, se suma a la llista de plataformes que han de complir les normes de la llei de mercats digitals, en la qual també hi ha Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance, Meta i Microsoft. La plataforma de reserves de viatges té ara sis mesos per complir les obligacions marcades a la llei i presentar un informe detallat a l'executiu comunitari que expliqui com ho farà. Ara bé, hi ha algunes obligacions que s'apliquen de forma immediata, com la necessitat d'informar de totes les compres d'empreses que faci.