La plataforma d'iniciatives d'investigació europea Innovation Radar ha seleccionatel projecte Strategic Partnership for the Co-design of an Innovative and scalable portfolio (EPICA) de la UniversitatOberta de Catalunya com un dels més destacats d'entre els finançats pels fons europeus Horizon 2020. La iniciativa, dedicada a la millora de l'ocupabilitat entre les capes de població més joves, ha estat liderada per investigadors de la UOC en els camps de la Psicologia i les Ciències de l'Educació.
El projecte EPICA tracta de trobar les millors mesures per augmentar la visibilitat de les competències d'ocupabilitat transversals dels joves, i ajudar-los així en la recerca de feina. La investigació sha implementat de forma paral·lela entre la UOC i tres universitats africanes – la Maseno, a Kenia; la Makerere, a Uganda i la Universitat Oberta de Tanzania. La coordinació de la iniciativa ha anat a càrrec dels professors de la UOC LourdesGuàrdia i Marcelo Maina, que s'han encarregat del disseny, la creació i l'aplicació de la metodologia seleccionada.
Segons Guàrdia, subdirectora de docència dels estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació a la UOC, la inclusió a la plataforma Innovative Radar és un "reconeixement" per al projecte EPICA que demostra que "el treball realitzat aporta un valor social". La professora projecta la transferència dels resultats i el mètode de la iniciativa: "hauriem de transferir el projecte perquè hi hagi més programes que el posin en pràctica".
Tal com preveu Maina, director del màster universitari en Educació i TIC, la universitat "implementarà la metodologia desenvolupada perquè els estudiants puguin demostrar i fer visibles les seves competències" en el seu procés de recerca de feina. EL projecte EPICA proposa un sistema de microcredencialització que permeti certificar aquestes competències i fer-les més visibles i substancials en una entrevista de treball.
EPICA és, tal com destaca la Universitat, el segon projecte de la UOC seleccionat per Innovation Radar. EL primer va ser Marc de la competència digital de CRISS: concepte i model per al desenvolupament, l'avaluació i la certificació. Es tracta d'una iniciativa, desenvolupada pel mateix equip d'experts, per al desenvolupament, l'avaluació i la certificació de la competència digital a les escoles europees.