• Empresa
  • Europastry millora un 15% el resultat del 2024 sense haver sortit a borsa

Europastry millora un 15% el resultat del 2024 sense haver sortit a borsa

L’empresa reforça el seu lideratge en el sector amb un creixement del 12% en vendes i una aposta decidida per la innovació i la sostenibilitat

Jordi Gallés, president d'Europastry, una companyia amb seu a Sant Cugat del Vallès | iStock
Jordi Gallés, president d'Europastry, una companyia amb seu a Sant Cugat del Vallès | iStock
Redacció VIA Empresa
12 de Març de 2025
Act. 12 de Març de 2025

Europastry ha registrat un creixement del 12% en la seva facturació el 2024, arribant als 1.506 milions d’euros. L’empresa especialitzada en masses congelades de forneria també ha vist incrementar el seu EBITDA un 15%, fins als 236 milions d’euros.

 

El mercat espanyol continua sent el principal per a Europastry, seguit pels Estats Units. No obstant això, l’expansió internacional ha fet que les vendes fora d’Espanya ja representin el 56% del total. Paral·lelament, el nombre de clients ha crescut en 10.000, superant els 90.000 en més de 90 països, gràcies a la diversificació en canals com la forneria artesanal, el retail i el foodservice.

L’expansió internacional d'Europastry ha fet que les vendes fora d’Espanya ja representin el 56% del total

La companyia ha destinat 124,4 milions d’euros a R+D i tecnologia, amb l'objectiu de reformar el seu compromís amb la innovació. Un dels projectes destacats és el nou centre d’innovació CEREAL a Barberà del Vallès, que compta amb 2.500 m² i quatre línies de producció. A més, s’ha posat en marxa una nova planta de galetes a Oldenzaal (Països Baixos), amb una inversió de 19 milions d’euros i certificació “carbon neutral”, gràcies a l’ús exclusiu d’energia renovable i un forn elèctric eficient.

 

En matèria de sostenibilitat, Europastry ha aconseguit la seva segona estrella en la Certificació Lean & Green, reconeixent els seus esforços en la reducció d’emissions en el transport de mercaderies. En els últims quatre anys, la companyia ha reduït el consum d’aigua en un 14,2%, ha disminuït la seva petjada de carboni en un 51% i ha aconseguit que el 90% de l’energia que utilitzen les seves plantes sigui d’origen renovable.