Everis, que forma part del grup NTT DATA, ha assolit els 1.173 milions d'euros de facturació en el seu últim exercici fiscal (abril 2017- març 2018), el que suposa un 14% més, i un Ebitda de 92 milions d'euros. Però, la consultora de negoci no es conforma amb els resultats obtinguts i vol seguir teixint aliances amb l'ecosistema innovador alhora que desenvolupa nous actius.
Per a tot plegat, la companyia ha impulsat el Living Lab de Barcelona que compta amb 60 professionals i té com a lema Innovació a través de la co-creació entre treballadors, clients, socis, emprenedors i institucions acadèmiques, entre d'atres. I és que el creixement de negoci d'Everis es basa precisament en "la capacitat de donar resposta" als projectes de transformació digital dels clients.
El Living Lab de Barcelona compta amb 60 professionals i té com a lema 'Innovació a través de la co-creació'
Així mateix, l'increment de les xifres de negoci se sustenta principalment en el talent. La consultora ha incorporat durant l'últim exercici fiscal a 3.000 nous professionals i ja compta amb més de 21.000 arreu del món. En concret, Everis ha invertit a través de la seva universitat corporativa fins a 12 milions d'euros en la formació interna dels seus professionals.
La consultora està cada vegada més especialitzada i és que la banca ja representa el 33% de la facturació, seguida del sector públic i sanitat (18%), indústria (16%), telecomunicacions (15%), utilities (10%) i assegurances (8%).
Per tipus de serveis, l'estratègia i la transformació digital suposen el 30% dels ingressos mentre que els serveis de consultoria de tecnologies de la informació arriben fins el 25% i el 45% restant ja és cosa dels grans contractes d'outsourcing i BPO.
D'Espanya a Europa i viceversa
El mercat europeu segueix sent el principal motor del creixement de la consultora. En aquest últim exercici fiscal ha aconseguit una facturació superior als 850 milions d'euros, el que representa un 22% més respecte l'any anterior.
Mentrestant, Espanya es manté com el mercat amb un volum més gran d'ingressos de fins a 600 milions d'euros i un creixement del 10% basat en el desenvolupament de processos de transformació de negoci per a clients mitjançant solucions i tecnologies digitals generades a través de la xarxa de centres d'excel·lència i innovació de la consultora.
L'evolució de la resta de països europeus també és, segons la companyia, "molt positiva" i reforça la presència del grup a Europa. Benelux va tancar amb 73 milions d'euros (un 40% més) gràcies a l'augment de projectes desenvolupats per a les principals institucions europees, Regne Unit va créixer un 53% fins als 54 milions d'euros, la facturació a Itàlia va superar els 58 milions d'euros (un 24% més) i per últim, Portugal va arribar fins als 26 milions d'euros (un 16% més).
El talent americà
Al mercat americà, Everis tanca l'exercici fiscal amb uns ingressos superiors als 315 milions d'euros. Aquests resultats volen reflectir "el coneixement i el talent local" en totes les geografies on la consultora està present: Argentina, Brasil, Xile, Colòmbia, Mèxic, Perú i Estats Units.
Per països, Xile i Argentina són els mercats que presenten un creixement més gran a la regió amb uns ingressos de 70 i 15 milions d'euros, respectivament. Per la seva banda, Brasil es manté com el país amb major volum, amb un total de 79 milions d'euros, mentre que Perú va augmentar la seva facturació un 22% fins als 60 milions d'euros.