L'edició del 2022 del Mobile World Congress, la segona en temps de pandèmia, ha estat "absolutament exitosa". Així s'ha expressat el director general de Fira de Barcelona, ConstantíSerrallonga, en el tancament d'un congrés que ha superat les previsionsmésoptimistes dels seus organitzadors.
Les estimacions de la GSMA abans de la celebració de l'esdeveniment fluctuaven entre els 40.000 i els 60.000 visitants en una edició que esperava recuperar el ritme anterior a la pandèmia. Segons ha confirmat la patronal, el Mobile World Congress ha superat la barrera dels 60.000 assistents presencials, amb més de 500.000 usuaris únics diaris en les connexions virtuals amb les ponències i debats celebrats a Fira.
Amb més de 1.000 speakers, unes 1.900 empreses presents i fins a 160 delegacions nacionals, el Mobile World Congress ha tingut un impacte econòmic a Barcelona de més de 240 milions d'euros. Segons la GSMA, la celebració del congrés ha creat 6.700 llocs de treball temporals enguany. Aquestes xifres, en paraules del director general de la patronal Mats Granryd, suposen un impuls palpable en l'ambient.
Les dades finals de visitants i despesa del Mobile són superiors "a les que somiàvem fa només uns mesos", ha declarat Serrallonga, que ha reiterat la seva tranquil·litat pel que fa al futur del congrés més enllà de la fi del seu contracte amb Barcelona, l'any 2024. En aquest sentit, el director general de Fira ha agraït a l'organització haver "posat Barcelona al món un altre cop".
La fundació Mobile World Capital Barcelona, per la seva banda, considera l'edició de 2022 una celebració "intensa, a l'alçada de les grans edicions". L'entitat dirigida per Carlos Grau es marquen el repte d'"estendre l'impacte del Mobile World Congress al llarg de tot l'any i el territori". "El nostre objectiu és que les innovacions tecnològiques impactin positivament la vida de tots els ciutadans, sense deixar ningú enrere", conclou la Fundació.